ارسال به دیگران پرینت

پوست چرب | پست چرب و نیاز به مرطوب کننده

اگر پوستتان چرب باشد نیاز به مرطوب کننده دارید؟

کسانی که پوست چرب دارند همیشه با صورت براق و چرب خود مشکل دارند. بسیاری از افرادی که این نوع پوست را دارند گمان می‌کنند استفاده از مرطوب کننده برای صورت آن‌ها خوب نیست زیرا نگران این هستند که باعث افزایش تولید چربی و برجسته‌تر شدن چربی‌هایی که می‌خواهند پنهان کنند می‌شود.

اگر پوستتان چرب باشد نیاز به مرطوب کننده دارید؟

اگر پوستتان چرب باشد نیاز به مرطوب کننده دارید؟

کسانی که پوست چرب دارند همیشه با صورت براق و چرب خود مشکل دارند. بسیاری از افرادی که  پوست چرب را دارند گمان می‌کنند استفاده از مرطوب کننده برای صورت آن‌ها خوب نیست زیرا نگران این هستند که باعث افزایش تولید چربی و برجسته‌تر شدن چربی‌هایی که می‌خواهند پنهان کنند می‌شود.

از کجا بفهمید پوست چرب دارید؟

معمولاً یک ساعت پس از پاکسازی پوست شما براق می‌شود. به خصوص منطقه T صورت شما چرب‌ترین منطقه است. اغلب، به خصوص درست قبل از قاعدگی، پوستتان جوش می‌زند. مستعد جوش‌های سرسیاه روی بینی هستید و منافذ بزرگی روی صورت دارید.

چرا پوست چرب به مرطوب کننده نیاز دارد؟

آکنه و پوست چرب هر دو می‌توانند نتیجه تولید بیش از حد چربی باشند. این بدان معنا نیست که پوست به خوبی مرطوب شده است. پوست شما فقط به این دلیل که چربی زیادی تولید می‌کند لزوماً آب زیادی ندارد. از طرف دیگر، از بین بردن این روغن‌ها از پوست باعث کاهش رطوبت می‌شود که برای سلامت پوست شما مناسب نیست.

مرطوب کننده‌ها به نگه داشتن آب در لایه بیرونی پوست کمک می‌کنند. ترکیبات موجود در مرطوب کننده‌ها آب را به داخل پوست شما جذب می‌کند و مانعی ایجاد می‌کند که آب را در آنجا نگه می‌دارد.

اگر می‌خواهید پوست چرب را کنترل کنید، مطمئن شوید که پوست خود را بدون اضافه کردن روغن اضافی آبرسانی کنید. هنگامی که فقط از محصولات کنترل کننده چربی استفاده می‌کنید، پوست شما بدون رطوبت می‌ماند که ممکن است باعث کم آبی آن شود.

از چه ماده‌ای باید دوری کنید؟

اگر پوست چرب دارید، باید از محصولات قلیایی مانند سدیم لورت سولفات و سدیم لوریل سولفات که پوست شما را خشک می‌کنند استفاده نکنید. لایه اسیدی که به طور معمول از پوست شما در برابر آلودگی و باکتری محافظت می‌کند ممکن است توسط این مواد شیمیایی خشک کننده تغییر کند که پوست شما را در برابر آلودگی آسیب پذیرتر می‌کند.

از کرم‌ها و لوسیون‌ها استفاده نکنید زیرا این کرم‌ها بسیار غلیظ هستند. آنها فقط روی پوست شما می‌نشینند و باعث ایجاد چربی و مسدود شدن منافذ می‌شوند زیرا جذب نمی‌شوند.

بهتر است از مرطوب کننده‌های غیر کومدوژنیس استفاده کنید که منافذ شما را مسدود نمی‌کند و خطر ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید را کاهش نمی‌دهد. مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که سبک، بدون چربی باشد و سریع جذب شود. از مرطوب کننده‌هایی که حاوی روغن‌های زیادی هستند خودداری کنید. به دنبال مرطوب کننده‌ای باشید که حاوی ژل آلوئه ورا، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک باشد.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه