ارسال به دیگران پرینت

راه رفتن | دو دقیقه راه رفتن بعد از غذا | ابتلا به دیابت

بعد از غذا دو دقیقه راه بروید! | فایده عجیب دو دقیقه راه رفتن بعد از غذا که نمی‌دانستید

گاهی اوقات انجام 150 دقیقه فعالیت یا ورزش با شدت متوسط در هر هفته ممکن است برایمان دشوار باشد. اما تحقیقات جدید نشان داد که تنها دو دقیقه پیاده روی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سطح قند خون شما داشته باشد و از بروز دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

بعد از غذا دو دقیقه  راه بروید! | فایده عجیب دو دقیقه راه رفتن بعد از غذا که نمی‌دانستید

دو دقیقه راه رفتن بعد از غذا خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کمتر می‌کند

گاهی اوقات انجام 150 دقیقه فعالیت یا ورزش با شدت متوسط در هر هفته ممکن است برایمان دشوار باشد. اما تحقیقات جدید نشان داد که تنها دو دقیقه پیاده روی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سطح قند خون شما داشته باشد و از بروز دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

مطالعه‌ای که در مجله اسپورتز مگزین منتشر شد، تأثیر نشستن طولانی مدت را در مقایسه با راه رفتن سریع یا ماندن روی نشانگرهای سلامتی متابولیک قلب بررسی کرد.

شرکت کنندگان در مطالعه در یک گروه راه رفتن یا ایستادن قرار گرفتند و به آنها آموزش داده شد که هر 20 تا 30 دقیقه در طول یک روز دو تا پنج دقیقه راه بروند یا بایستند. دو مورد از هفت مطالعه انجام شده شامل شرکت کنندگان با دیابت و بدون دیابت بود. پنج تای باقی مانده شامل شرکت کنندگان بدون هیچ سابقه دیابت بود. محققان دریافتند که حتی همین چند دقیقه پیاده روی آهسته برای ایجاد افت سطح قند خون کافی است.

پیاده روی 60 تا 90 دقیقه پس از خوردن غذا (زمانی که سطح قند خون در اوج خود است) در مقایسه با نشستن یا ایستادن با تغییرات تدریجی بیشتری در سطح قند خون همراه بود. این امر برای کسانی که مبتلا به پیش دیابت یا نوع دیگری از دیابت هستند که به دنبال جلوگیری از نوسانات شدید قند خون هستند بسیار مهم است.

این مطالعه هیچ تاثیر قابل توجهی بر انسولین یا فشار خون پیدا نکرد. همچنین این تحقیق نشان داد که ایستادن به کاهش سطح قند خون نیز کمک می‌کند، اما نه به اندازه راه رفتن.

مطالعات به وضوح نشان داده‌اند که ورزش متوسط، از جمله پیاده‌روی ساده بعد از غذا می‌تواند افزایش قند خون را پس از خوردن غذا کاهش دهد. در افراد مبتلا به دیابت، این به کنترل بهتر گلوکز تبدیل شده که در دراز مدت می‌تواند منجر به کاهش عوارض بیماری شود. بهترین زمان فعالیت یک تا یک ساعت و نیم بعد از غذا است، یعنی زمانی که سطح قند خون در جریان خون به اوج خود می‌رسد.

در واقع پیاده روی به صورت روزانه فواید زیادی دارد. تحقیقات نشان داده که تنها 10 دقیقه پیاده روی می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کند و مطالعه دیگری نشان داد که پیاده روی منظم می‌تواند به کاهش چربی بدن و بهبود پاسخ بدن به انسولین کمک کند. به‌علاوه، کارشناسان پیاده‌روی منظم را با فشار خون پایین‌تر مرتبط می‌دانند و مطالعه دیگری نشان می‌دهد که پیاده‌روی باعث بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود.

خلاصه اینکه یک پیاده‌روی کوتاه را به برنامه بعد از غذا اضافه کنید و راه‌هایی بیابید که پیاده‌روی را برایتان سرگرم‌کننده کند، مثل خریدن کفشی خوب برای پیاده‌روی، گوش کردن به پادکست مورد علاقه‌تان، یا همراهی با دوستی که معاشرت با او لذت بخش است.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه