ارسال به دیگران پرینت

بهروری در زمان کار | ترفندهایی برای بالا بردن بهره‌وری در زمان کار

ترفندهایی برای بالا بردن بهره‌وری در زمان کار | چطور کارآیی خود را بالا ببریم؟

در میان برنامه‌های مختلف و شلوغ زندگی، مدیریت زمان در زندگی کاری و شخصی می‌تواند فوق العاده دشوار باشد. ممکن است یادتان برود در جلسات شرکت کنید، وعده‌های غذایی خود را فراموش کنید، حواستان نباشد که در طول روز با عزیزان خود صحبت کنید و غیره

ترفندهایی برای بالا بردن بهره‌وری در زمان کار | چطور کارآیی خود را بالا ببریم؟

ترفندهایی برای بالا بردن بهره‌وری در زمان کار| چطور کارآیی خود را بالا ببریم؟

در میان برنامه‌های مختلف و شلوغ زندگی، مدیریت زمان در زندگی کاری و شخصی می‌تواند فوق العاده دشوار باشد. ممکن است یادتان برود در جلسات شرکت کنید، وعده‌های غذایی خود را فراموش کنید، حواستان نباشد که در طول روز با عزیزان خود صحبت کنید و غیره. اما آنچه بیش از همه تحت تأثیر قرار می‌گیرد سطح بهره‌وری شماست. این مسئله ممکن است برای شما استرس و اضطراب غیر ضروری ایجاد کند. از این رو، در اینجا چند ترفند کارآمد را به شما معرفی می‌کنیم که کمک می‌کند تا سطح بهره‌وری کار خود را افزایش دهید.

1-همان لحظه که کار را می‌بینید فوراً آن را انجام دهید

اگر به طور ناگهانی متوجه کارهایی شدید که باید انجام شوند اما آنها به تعویق انداخته‌اید، بلافاصله ذهن خود را به انجام آن کار معطوف کنید و در عرض 2 دقیقه آن را انجام دهید. اگر برای خود محدودیت زمانی تعیین کنید، می‌توانید کار را سریع‌تر به پایان برسانید.

2- برنامه منظم داشته باشید

زمانی که یک برنامه مرتب و منظم داشته باشید، غریزه شما وارد عمل می‌شود و باعث می‌شود طبق برنامه خود کار کنید. ذهن انسان معمولاً زمانی که مرزهای مشخصی وجود دارد به خوبی کار می‌کند و سطح بهره‌وری بالاتر می‌رود. نوشتن اهدافتان نیز به شما انگیزه می‌دهد تا به آنها برسید.

3- انجام یک کار در یک زمان

سعی نکنید چندکاره باشید. این کار بهره‌وری شما را افزایش نمی‌دهد، بلکه فقط آن را پایین می‌آورد. شما باید روی یک کار در یک زمان تمرکز کنید زیرا به شما فضایی برای تمرکز و تخصص در آن کار می‌دهد و کارایی شما را در کاری که انجام می‌دهید بهبود می‌بخشد.

4- گوشی خود را در حالت بی صدا نگه دارید

دور ماندن از تلفن همراه می‌تواند واقعاً دشوار باشد زیرا امروزه مردم به تلفن‌های خود چسبیده‌اند. اما هرچه بیشتر گوشی خود را در حالت بی صدا نگه دارید، تمرکز بیشتری روی کار خود خواهید داشت. به این ترتیب شما قادر خواهید بود بهتر تمرکز کنید.

5- منفورترین کار خود را اول صبح انجام دهید

این امر ممکن است برای بسیاری راه حل قابل قبولی به نظر نرسد، اما انجام کاری که کاملاً از انجام آن وحشت دارید درست در اول صبح به شما کمک خواهد کرد. وقتی کاری را به بعد موکول می‌کنید، به سادگی به تعویق می‌افتد و در نهایت هم اصلاً آن را انجام نمی‌دهید. 

6- کار خود را در اولویت قرار دهید

هنگامی که برنامه کاری خود را تنظیم می‌کنید، مواردی را که باید فوراً اولویت بندی شوند و مواردی را که کمتر مهم‌اند مشخص کنید. می‌توانید کارهایتان را بنویسید و بر اساس اولویت برچسب بزنید. برچسب قرمز: مهم‌ترین کار، زرد: هنوز فرصت هست، اما می‌شود آن را فوری انجام داد و سبز: می‌توانید کار را با سرعت معمول خود انجام دهید. برچسب زدن به کار به این روش به شما کمک می‌کند تا کار خود را به بهترین شکل انجام دهید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • شهرام ایثارگر ارسالی در

      بغداز خداوند هیچ وقت امیدتان را از دست ندهید امید حلال تمام مشگلات هست البته با همت انسان های پر کاروخداشناس واقعی نه انهاییکه فقط حرف میزنند انهاییکه شبها هم برای اسایش مردم کار میکنند خوب میدانید که چنین انساهیی هستند




    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه