ارسال به دیگران پرینت

زرد چوبه | خواص زرد چوبه

خواص شگفت‌انگیز زردچوبه چیست؟

زردچوبه که به عنوان ملکه ادویه‌ها نیز شناخته می‌شود، اغلب به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های غذایی در نظر گرفته می‌شود. خواص این گیاه از آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس تا ضد سرطان و ضد التهاب بودن است.

خواص شگفت‌انگیز زردچوبه چیست؟

خواص شگفت‌انگیز زردچوبه چیست؟

زردچوبه که به عنوان ملکه ادویه‌ها نیز شناخته می‌شود، اغلب به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های غذایی در نظر گرفته می‌شود. خواص این گیاه از آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس تا ضد سرطان و ضد التهاب بودن است. زردچوبه مواد مغذی فراوانی مانند فیبر رژیمی، پروتئین، کلسیم، مس، آهن، منیزیم و روی و ویتامین‌های سی، ای و کا دارد.

زردچوبه طعمی تند دارد و راه‌های مختلفی برای مصرف این گیاه وجود دارد. در زیر لیستی از چند دستور العمل آسان و کارآمد آورده شده که می‌توانید زردچوبه را با مواد مختلف دیگر ترکیب کنید تا به تأثیر آن بیفزاید.

شیر زردچوبه

وقتی یکی از اعضای خانواده دچار سرماخوردگی، سرفه یا درد می‌شود. کافی است نصف قاشق غذاخوری زردچوبه را در شیر مخلوط کنید. می‌توانید در حین جوشاندن شیر زردچوبه را نیز اضافه کنید.

ژل ضد جوش

زردچوبه برای پوست هم بسیار مفید است و می‌توان از آن برای درمان جوش استفاده کرد. یک سوم قاشق غذاخوری زردچوبه را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی جوش خود بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود. آن را با آب بشویید و خشک کنید.

نوشیدنی سم زدا

زردچوبه به دلیل خواص سم زدا شناخته شده است و اگر هر روز آن را بنوشید می‌تواند شما را آرام کند. با اضافه کردن یک سوم قاشق غذاخوری زردچوبه، عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو در آب ولرم، می‌توانید یک دستور ساده روزانه برای سم زدایی تهیه کنید و آن را هر روز صبح با معده خالی میل کنید.

ماسک صورت

از زردچوبه می‌توان برای تهیه ماسک صورت استفاده کرد که پوست شما را صاف و روشن‌تر می‌کند. یک قاشق غذاخوری ماست یک سوم قاشق غذاخوری زردچوبه و یک دوم قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. بگذارید تا خشک شود. آن را با آب بشویید و خشک کنید.

ژل ضد خارش

همچنین می‌توانید از زردچوبه روی محل خارش یا گزش استفاده کنید. یک سوم قاشق غذاخوری زردچوبه را به مقدار مساوی با ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید و بگذارید تا خشک شود و بعد آن را با آب بشویید. خمیر تهیه شده با زردچوبه می‌تواند زخم‌های دهان را تسکین دهد. یک پیمانه زردچوبه را به چند قاشق غذاخوری آب و یک دوم قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید و خمیر را روی زخم بمالید.

نوشیدنی کاهش وزن

زردچوبه می‌تواند واقعا در کاهش وزن موثر باشد. یک لیوان آب را بجوشانید. یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه و یک دوم قاشق غذاخوری آب زنجبیل را به آن اضافه کنید. هر روز صبح این نوشیدنی را با معده خالی میل کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه