ارسال به دیگران پرینت

لاغری | لاغری با قهوه و لیمو

ترکیب قهوه و لیمو به لاغری کمک می‌کند؟

این نوع چالش‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند باعث تحریک افرادی شود که اختلال غذا خوردن دارند

ترکیب قهوه و لیمو به لاغری کمک می‌کند؟

ترکیب قهوه و لیمو به لاغری کمک می‌کند؟ 

تکنیک کاهش وزن با قهوه و لیمو با ویدئویی در تیک تاک آغاز شد، اما نمی‌توان گفت که این چالش‌های رسانه‌های اجتماعی واقعا چقدر موثرند. در این مطلب می‌خواهیم به لاغری با قهوه و لیمو بپردازیم تا ببینیم آیا واقعا باعث چربی‌سوزی می‌شود یا خیر. 

شواهد زیادی برای نشان دادن فواید قهوه و لیمو به طور جداگانه وجود دارد، اما این ترکیب به دلیل پتانسیل کاهش وزن شناخته نشده است. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، توصیه رایج این است که برای سوزاندن انرژی بیشتر از آنچه مصرف می‌کنید کالری کمتری استفاده کنید. در کنار این تغییرات تغذیه‌ای، بهتر است برای کاهش وزن ه صورت منظم ورزش کنید. 

همه چیز درباره کاهش وزن با قهوه و لیمو 

طرفداران رسانه‌های اجتماعی از روند کاهش وزن با قهوه و لیمو می‌گویند که روش آن بسیار ساده است: برای کمک به سوزاندن چربی و شروع کاهش وزن، مقداری لیمو در قهوه خود فشار دهید. بسیاری از کاربران تیک‌تاک ویدیوهایی از خود منتشر می‌کنند که در تلاش برای کم کردن وزن با این روش هستند. با این حال، هیچ مدرکی برای تایید این ادعا وجود ندارد که نوشیدن قهوه با لیمو باعث آب شدن چربی می‌شود. 

طرفداران چالش کاهش وزن با قهوه و لیمو پیشنهاد می‌کنند نوشیدن قهوه فوری همراه با لیمو هر روز صبح به مدت 28 تا 30 روز به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اما نظر کارشناسان چیست؟ ایمی بریدی، متخصص تغذیه می‌گوید: «هم لیمو و هم قهوه فواید ثابت شده‌ای دارند، اما مخلوط کردن آنها با هم اثر قوی‌تری ندارد و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدنی حاوی لیمو و قهوه کار دیگری جز ایجاد طعم بد در دهان شما انجام دهد.» 

هلن شانون متخصص تغذیه می‌گوید: «قهوه و لیمو فواید زیادی برای سلامتی دارند که عمدتاً به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدانی بالایشان است. کافئین یک اثر تقویت کننده انرژی می‌دهد و ممکن است تأثیر مثبتی بر عملکرد ورزشی داشته باشد، اما جادویی عمل نمی‌کند. تنها راه خلاص شدن از شر چربی‌های ناخواسته، مصرف کالری کمتر یا سوزاندن بیشتر آنهاست.» 

آیا استفاده از قهوه و لیمو برای کاهش وزن بی‌خطر است؟ 

هیچ فایده‌ای در افزودن لیمو به قهوه وجود ندارد. به علاوه این ترکیب طعم خیلی خوبی نخواهد داشت. آب لیمو بسیار اسیدی است و می‌تواند به مرور زمان باعث فرسایش مینای دندان شود. شست‌وشوی دهان با آب بعد از نوشیدن آن ممکن است مفید باشد. 

این نوع چالش‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند باعث تحریک افرادی شود که اختلال غذا خوردن دارند. همچنین ممکن است وقتی شما ببینید که وزنتان با این نوشیدنی کم نشد سایر غذاها را مصرف نکنید و به این ترتیب به بدنتان آسیب بزنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه