ارسال به دیگران پرینت

فیس بوک | پیام های فیس بوک

دادگاه از پیام‌های یک کاربر در فیس‌بوک علیه اتهام سقط جنین استفاده کرد

بر اساس حکم دادگاه، یک زن اهل ایالت نبراسکا به دو جنایت مربوط به سقط جنین غیرقانونی متهم شد. مقامات اطلاعاتی از طریق پیام‌های خصوصی در فیس‌بوک ماجرای بارداری را کشف کردند

دادگاه از پیام‌های یک کاربر در فیس‌بوک علیه اتهام سقط جنین استفاده کرد

دادگاه از پیام‌های یک کاربر در فیس‌بوک علیه اتهام سقط جنین استفاده کرد 

بر اساس حکم دادگاه، یک زن اهل ایالت نبراسکا به دو جنایت مربوط به سقط جنین غیرقانونی متهم شد. مقامات اطلاعاتی از طریق پیام‌های خصوصی در فیس‌بوک ماجرای بارداری را کشف کردند. این پرونده بحث اخیر را در مورد اینکه چگونه مجریان قانون ممکن است از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در موارد مربوط به محدودیت‌های سقط جنین استفاده کنند دوباره بر سر زبان‌ها آورد. 

این پیام‌ها از شرکت مادر فیس‌بوک یعنی متا (Meta) با استفاده از حکم قضایی جمع‌آوری شد. بازرسان در ماه ژوئن اطلاعات شخصی این زن را خواستند تا مشخص کنند که آیا او مرتکب جنایات دیگری از جمله پنهان کردن مرگ فرد دیگری شده است یا خیر. 

حکم صادره از مجری قانون در آن منطقه به تاریخ 15 آوریل باز می‌گردد. اطلاعاتی از جمله اطلاعات حساب، تصاویر، فایل‌های صوتی و تصویری، پیام‌های خصوصی و سایر داده‌ها در اختیار مقامات مسئول قرار گرفت. در این حکم به سقط جنین اشاره‌ای نشده بود، اما به یک سری جنایات از جمله دفن غیرقانونی یک نوزاد مرده مربوط می‌شد. پلیس هفته‌ها بعد، پس از اینکه اطلاعات دریافتی از شبکه اجتماعی نشان داد که جسیکا برگس به دختر 17 ساله‌اش در تهیه قرص‌های سقط جنین کمک کرده اتهامات مربوط به سقط جنین غیرقانونی را هم به پرونده اضافه کرد. دختر بیش از 20 هفته باردار بود و سقط جنین در این ایالت غیرقانونی بود. دختر او نیز با اتهامات مشابه مادرش مواجه شده است. 

اندی استون سخنگوی متا در پاسخ به این پرونده تاکید کرد که درخواست مجریان قانون در مورد سقط جنین نیست. او در توئیت‌هایش گفت: «حکم‌های مربوط به اتهامات مختص به تحقیقات جنایی و اسناد دادگاه نشان می‌دهد که پلیس در آن زمان در حال بررسی پرونده یک نوزاد مرده بود که سوزانده و دفن شده بود، نه پرونده سقط جنین.» 

این حادثه باعث شد حامیان حقوق سقط جنین که قبلاً در مورد نحوه برنامه‌ریزی پلتفرم‌ها برای رسیدگی به درخواست‌های قانونی برای بازرسی اطلاعات شخصی کاربران اعتراض داشتند عصبانی شوند. جست‌وجوهای وب، پیام‌ها، ایمیل‌ها، داده‌های موقعیت جغرافیایی و تماس‌هایی که ممکن است بحث‌هایی درباره پایان بارداری یا معاینات مربوط به ختم بارداری را آشکار کنند به دادگاه تحویل داده می‌شود. 

به نظر می‌رسد که در پرونده برگس، اطلاعاتی در مورد نقش مادر در سقط جنین دخترش به عنوان بخشی از تحقیقات جنایت دیگر کشف شده باشد، اما همچنان اتهامات جنایی مربوط به سقط جنین است. تاکنون بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری از بیان اینکه چگونه ممکن است وقتی پلیس یا دادگاه‌ اطلاعاتی را که می‌تواند به پایان بارداری مربوط شود از آن‌ها درخواست می‌کند، پاسخ‌هایی داده‌اند. این قوانین در ایالت‌های مختلف متفاوت‌اند. 

گوگل، محبوب‌ترین موتور جستجوی اینترنتی شرکت آلفابت، ماه گذشته اعلام کرد که به‌طور خودکار سوابق بازدید کاربران حذف می‌کند. این اطلاعات شامل کلینیک‌های سقط جنین، مراکز باروری، مراکز ترک اعتیاد، کلینیک‌های کاهش وزن، مراکز مشاوره و غیره است. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه