ارسال به دیگران پرینت

آغاز کرونا | بچه دار شدن زنان در کرونا

از آغاز دوران کرونا از هر سه زن یک زن تصمیم گرفته که بچه‌دار نشود

تحقیقی که به تازگی در بریتانیا انجام شد از 2250 زن بریتانیایی بین 18 تا 30 سال که هنوز فرزندی ندارند بررسی‌هایی صورت گرفت تا از افکار آن‌ها درباره بچه‌دار شدن مطلع شوند.

از آغاز دوران کرونا از هر سه زن یک زن تصمیم گرفته که بچه‌دار نشود

از آغاز دوران کرونا از هر سه زن یک زن تصمیم گرفته که بچه‌دار نشود

تحقیقی که به تازگی در بریتانیا انجام شد از 2250 زن بریتانیایی بین 18 تا 30 سال که هنوز فرزندی ندارند بررسی‌هایی صورت گرفت تا از افکار آن‌ها درباره بچه‌دار شدن مطلع شوند.

هنگامی که از آن‌ها پرسیده شد که آیا می‌خواهند تا آخر عمر بچه‌دار شوند یا خیر، بیش از چهار پنجم آن‌ها گفتند که بچه می‌خواهند (81 درصد)، و کمی بیش از نیمی از آن‌ها گفتند که تا سن بالای 30 سالگی منتظر بچه‌اند (52 درصد) و یک سوم می‌خواهند در اواخر دهه 20 خود بچه داشته باشند (34 درصد).

وقتی از دلایل انتخاب فرزندآوری در مراحل بعدی زندگی‌شان پرسیده شد، دلایل اصلی عبارت بودند از:

هنوز صاحب خانه نیستم - 63٪

می‌خواهم از نظر مالی ثبات بیشتری داشته باشم - 56٪

بیش از حد روی حرفه‌ام متمرکز هستم - 38٪

نمی‌خواستم در طول همه گیری کووید-19 بچه دار شوم - 32٪

می‌خواهم قبل از اینکه بچه‌دار شوم سفر کنم و دنیا را ببینم - 22٪

با توجه به اینکه تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان می‌گویند دلیل اصلی آنها برای انتخاب فرزندآوری در مراحل بعدی زندگی این است که خانه ندارند، واضح است که بسیاری می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که در یک محیط زندگی باثبات قرار می‌گیرند. از بین کسانی که می‌گویند این یکی از دلایلی است که برای بچه‌ها تا آخر عمر منتظر می‌مانند، 72٪ گفتند که خانه فعلی‌شان اجاره‌ای است و دو سوم آن‌ها اظهار داشتند که برای خرید خانه پس‌انداز می‌کنند. (62 درصد) 

کرونا تأثیر زیادی بر زنان و تصمیم آن‌ها در مورد زمان بچه دار شدن داشته است، به طوری که یک سوم از زنان می‌گویند که نمی‌خواهند در طول همه‌گیری بچه‌دار شوند. هنگامی که از دلایل این امر پرسیده شد، بیش از نیمی از زنان گفتند که نمی‌خواهند در معرض خطر زایمان بدون همراهی عزیزانشان باشند (52%)، و سه چهارم دیگر از زنان گفتند که نمی‌خواهند فرزندان خود را با هر گونه محدودیت کووید-19 (78٪) به دنیا بیاورند.

تعجب آور نیست که بشنویم بسیاری از افراد زیر 30 سال بچه نمی‌خواهند، به ویژه از آنجایی که هزینه‌های زندگی در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته و بر هزینه‌های مراقبت از کودکان نیز تأثیر گذاشته است. همچنین شنیدن این موضوع که این همه‌گیری بر تصمیمات مردم برای جلوگیری از بچه‌دار شدن تأثیر گذاشته است شوکه کننده نیست، به خصوص که بیشتر آن‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که فرزندان خود را در بهترین محیط تربیت می‌کنند. آن‌ها دوست ندارند بچه‌هایشان در انزوا بزرگ شوند.

همچنین، بسیاری در اینجا اظهار داشتند که هنوز می‌خواهند قبل از اینکه بچه‌دار شوند به دنیا سفر کنند، اما همه ما در مقطعی برنامه‌های سفرمان را تغییر داده‌ایم یا به طور کامل از سفر کردن منصرف شده‌ایم. برای زنانی که در چند سال گذشته به 30 سالگی نزدیک شده‌اند، ممکن است احساس کنند که آخرین سال‌های 20 سالگی خود را از دست داده‌اند و هنوز می‌خواهند این فرصت را داشته باشند تا قبل از خدمت کردن به فرزندان، کمی بیشتر از زندگی خود لذت ببرند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه