ارسال به دیگران پرینت

رشد مو | راهکاری سریع‌ برای رشد مو

برای رشد موها چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

شیر را با چای خود بنوشید: تحقیقات نشان داده که چای سیاه می‌تواند خطر کم خونی را افزایش دهد، بنابراین افزودن شیر به چای می‌تواند به بهبود سلامت موهای شما کمک کند.

برای رشد موها چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

برای رشد موها چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

مو دومین سلول بدن انسان است که سریع رشد می‌کند. تقریباً 120 هزار تار مو روی پوست سرتان رشد می‌کند. با این حال، از آنجایی که موهای شما یکی از اندام‌های حیاتی بدن نیستند، بدن شما هرگز موهای شما و نیازهای تغذیه‌ای آن را در اولویت قرار نمی‌دهد. به همین دلیل است که هرگونه عدم تعادل تغذیه‌ای قبل از هر چیز روی موهای شما تأثیر می‌گذارد و در نتیجه باعث ریزش مو می‌شود.

مشکلات مو و پوست سر ممکن است به دلیل داشتن بیش از حد یا کم مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما رخ دهد. کمبود آهن و فریتین (آهن ذخیره شده) می‌تواند منجر به ریزش مو شود، اما ریزش مو ممکن است به دلیل وجود ویتامین آ بیش از حد در رژیم غذایی نیز ایجاد شود.

برای اینکه موهای شما به بهترین شکل ظاهر شوند، رژیم غذایی‌تان باید حاوی مقدار متعادلی پروتئین، کربوهیدرات، آهن، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است، نه تنها برای سلامت کلی شما، بلکه برای موهایتان نیز ضروری است. انرژی مورد نیاز برای رشد و ترمیم مو در هنگام صبح در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد، بنابراین خوردن یک صبحانه متعادل حاوی پروتئین و کربوهیدرات موهایتان را تقویت می‌کند. این لیست از کارهای روزانه تضمین می‌کند که موهایی سالم و زیبا داشته باشید:

نوشیدن مقدار زیادی آب: آب برای کنترل وزن و پوست مفید است و درست مانند پوست بدن، پوست سرتان را سالم و هیدراته نگه می‌دارد.

سطح نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید: استفاده بیش از حد از نمک در غذا می‌تواند باعث ماندن آب در بدن شود و این شامل پوست سر نیز می‌شود.

در خوردن میان وعده‌های مغذی افراط کنید: سطح انرژی چهار ساعت پس از صرف غذا کاهش می‌یابد. خوردن کربوهیدرات‌های سالم مانند بیسکویت‌های سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزیجات، سطح انرژی شما را حفظ می‌کند و به سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

پروتئین کافی بخورید: موهای شما عمدتاً از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین باید از اینکه پروتئین کافی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می‌کنید اطمینان حاصل کنید. خوردن پروتئین بدون چربی هم برای صبحانه و هم برای ناهار توصیه می‌شود. اگر گیاه‌خوار هستید، منابع پروتئین شامل لوبیا، حبوبات، آجیل و کینوا را فراموش نکنید.

شیر را با چای خود بنوشید: تحقیقات نشان داده که چای سیاه می‌تواند خطر کم خونی را افزایش دهد، بنابراین افزودن شیر به چای می‌تواند به بهبود سلامت موهای شما کمک کند.

مطمئن شوید که مقدار زیادی آهن و ویتامین سی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید: آهن برای سلامت موهای شما بسیار مهم است، اما تنها زمانی می‌تواند به خوبی جذب بدن شود که آن را در کنار مقدار کافی ویتامین سی مصرف کنید. خوردن یک لیوان آب پرتقال تازه همراه با صبحانه بسیار تاثیرگذار است.

مطمئن شوید که رژیم غذایی متنوعی دارید: خوردن یک غذای مشابه هر روز نه تنها خسته کننده است، برای سلامت شما نیز مضر است. خوردن یک رژیم غذایی متنوع تضمین می‌کند که بدن و موهای شما طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت و شادی را دریافت می‌کند.

به یاد داشته باشید که قبل از ایجاد هرگونه تغییر مهم در رژیم غذایی خود، همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم آزمایشات ضروری را انجام دهید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه