ارسال به دیگران پرینت

درد مفصل | ورزش کردن و درد مفاصل

اگر درد مفاصل دارید این چهار ورزش برای شما عالی است

درد مفاصل چیزی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند و متأسفانه بسیاری از افراد را از ورزش و تمرین کافی باز می‌دارد. کسانی که قبلاً ورزش می‌کردند ممکن است ورزش را کنار گذاشته باشند چون زانویشان درد می‌گیرد

اگر درد مفاصل دارید این چهار ورزش برای شما عالی است

اگر درد مفاصل دارید این چهار ورزش برای شما عالی است 

درد مفاصل چیزی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند و متأسفانه بسیاری از افراد را از ورزش و تمرین کافی باز می‌دارد. کسانی که قبلاً ورزش می‌کردند ممکن است ورزش را کنار گذاشته باشند چون زانویشان درد می‌گیرد. بسیاری به دلیل ناراحتی و درد ورزش را با چیز دیگری جایگزین نمی‌کنند. 

این وضعیت خوب نیست زیرا ورزش به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند. ورزش کافی برای سلامتی شما ضروری است. خوشبختانه، تمرین‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. در این مطلب ما به چند مورد از بهترین تمرین‌هایی که برای درد مفاصل خوب است می‌پردازیم. 

1- یوگا 

یوگا نه تنها به مفاصل شما فشار نمی‌آورد، بلکه می‎تواند به کاهش دردی که احساس می‌کنید کمک کند. یوگا راهی برای انجام بسیاری از حرکات کششی است که برای بدن شما آسان است اما در تناسب اندام شما نیز بسیار موثر است. 

دو دلیل اصلی برای اثربخشی آن برای مفاصل شما وجود دارد. اول اینکه کاملاً بدون ضربه است. هیچ حرکات تکان دهنده‌ای مانند برخورد با زمین هنگام دویدن وجود ندارد. تمام حرکات برای حرکات صاف و کشش طراحی شده‌اند. 

مورد دوم این است که این ورزش با باز کردن مفاصل باعث افزایش گردش خون می‎شود. اغلب، زمانی که برای مدت طولانی می‌نشینیم، مفاصل ما جریان خون را به قسمت‌هایی از بدن می‌رسانند و باعث می‌شود که آنها بیشتر آسیب ببینند. حرکات کششی یوگا این مفاصل را باز می‌کند و آنها مواد مغذی و اکسیژن را از خون دریافت می‌کنند که برای بهبودی به آن‌ها نیاز دارند. 

2- تمرین با وزنه 

یکی از دلایل اصلی درد مفاصل این است که تحت فشار قرار می‌گیرند زیرا عضلات اطراف آنها به اندازه کافی قوی نیستند. عضلات قوی کارهای خواسته شده از مفاصل را انجام می دهند و فشار زیادی را از آنها می‌گیرند. با تمرین با وزنه، عضلات اطراف مفاصل را به گونه‌ای تقویت می‌کنید که ضربه‌ای نداشته باشد و به راحتی روی آن‌ها تأثیر بگذارد. 

می توانید با وزنه‌های کوچک مانند دمبل شروع کنید تا فشار زیادی به مفاصل وارد نکنید. با گذشت زمان، وزن بیشتری به آن‌ها اضافه کنید. 

3- دوچرخه سواری 

تمرین مقاومتی همراه با کاردیو تمرینی عالی است. دوچرخه سواری راهی عالی برای ترکیب این تمرین‌هاست زیرا در مقابل تلاش برای استفاده از پاهای خود برای قدرت دادن به دوچرخه مقاومت دارید. به علاوه، کل حرکت برای بالا بردن ضربان قلب و تنفس عمیق عالی است. 

بهترین بخش این است که این تمرین برای مفاصل آسان است زیرا حرکت دوچرخه سواری روان و بدون ضربه است. حتی بهتر از آن این است که مجبور می‌شوید از خانه بیرون بروید و چرخ زدن در منطقه و محله با دوچرخه سرگرم کننده است. 

4- شنا کردن 

 شنا یکی دیگر از ورزش‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا حرکت سیال مفاصل را انجام دهید و در عین حال کل بدن را تمرین دهید. این ورزش راه عالی برای تمرین هوازی و کار کردن با عضلات مختلف در سراسر بدن است. 

با انجام این ورزش‌ها می‌توانید درد مفاصل خود را کاهش دهید و به قوی شدن عضلات خود کمک کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه