ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

موضع رسمی دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد | خبرهای جدید در راه است ؟

به دنبال ابطال مصوبه دولت درباره حقوق بازنشستگان، امروز اولین موضع رسمی دولتی‌ها، آن هم به صورت تلویحی شنیده شد.

موضع رسمی دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد | خبرهای جدید در راه است ؟

موضع رسمی دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان 

برای سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی قصد داشت مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر خود را به اندازه ۳۸ درصد افزایش دهد، اما با مداخله هیات دولت میزان این افزایش در حد ۱۰ درصد محدود ماند.

اما به دنبال اعتراض بازنشستگان به این موضوع، روز چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد.

در همین رابطه سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور دیروز در جریان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد.

به نظر می‌رسد این دستور رییس دولت سیزدهم واکنشی باشد به ابلاغ رسمی ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و حق مسکن کارگری که هفته گذشته از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

او با تاکید بر این‌که بررسی موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات موثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

دیروز همچنین سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در زمینه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح و متوسط بگیران صندوق این سازمان، از نظر مساعد دولت درباره افزایش حقوق این دسته بازنشستگان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمد ساردویی ارسالی در

      خداوند را به حق آبروداران درگاهش قسم میدیم که یک رحمی در دل دولتمردان بیندازد که حق بازنشستگان را که از جیب خودشان است پایمال نشود.

    • ناشناس ارسالی در

      برای حدود ۹۰۰/۰۰۰ نفر بازنشسته تامین اجتماعی سایر سطوح که از محل اندوخته سی ساله خودشان در صندوق تامین است دولت کاسه چه کنم چه کنم را دردست گرفته وچهار ماه تمام همه این افراد ذیحق را سرگردان کرده است ؟!! جناب آقای رییسی مردم از شما انتظار بیشتری داشتند واقعا لازم است در تیم اقتصادی دولت بازنگری بشود، انشاالله

    • ناشناس ارسالی در

      بحث کارشناسی یعنی هیچ،چون کارشناسی باعث مصوبه غیر قانونی شد،که رئیس مجلس ابطال کرد.

    • ناشناس ارسالی در

      چیزی که مصوبه دارد . و شورای عالی کار بعلاوه وزیر وقت کار همین دولت پای انرا امضا ءکرده . بررسی مجدد معنی ندارد . قانونا دولت حق تایید ان مصوبه را داشته . وزیر کار در جمع شورای عالی کار مصوبه را امضا کرده و در رسانه ها و نماز جمعه اعلام کرده . سپس در خلوت . حداقلی ها را ۵۷ درصد و سایر سطوح را ده در صد تغییر داده . حال با برگرداندن ده در صد به ۳۸ در صد . مشت محکمی بدهان بد عهدان بزنید و جامعه باز نشستگان را از این بلا تکلیفی هییت وزیران در این مصوبه راهایی بخشید . این ۳۸ در صد ربطی به بودجه دولت ندارد . دولت مگر در بیمه وخسارت خود رو دخالت می کند که در بیمه تامین اجتمایی دخالت کرده . مثل این است که بگویید . بیمه خسارت پیکان را سه برابر بدهید ولی بیمه خسارت سانتافه را ده درصد . و اسم این کار را عدالت بگذارید .

    • بازنشستگان تامین اجتماعی ارسالی در

      فقط باید مصوبه شورای عالی قانون کار ( 38 /. + 5150000 ریال ) را اجرا بکنند . ضمنا 25 /. از مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را نداده اند که باید لحاظ کرده و پرداخت بکنند .

    • ایوب ارسالی در

      سیو پنجسال خدمت اینهم از تورم. اینهم از افسایش هقوق نمیدانم خودشان هاهی چقدر هقوق میگیرند که این فشار گرانی را نمیداند که اگر هاهی بیست ملیون هقوق بگیری باز هم برای گرفته یک یخچال باید قرز کنی اینهم شود زندگی برای مردم

    • ابادان ارسالی در

      ملت ساده اگه حقوقها 100%هم افزایش پیدا کند باز هم تورم افسار گسیخته و رو به شده ساعتی مهلت نفس کشیدن را به شما نمی دهد

    • احمد جانان ارسالی در

      یکی به نعل و یکی به تخته
      فعلا که همش حرفه
      از کی قانون مدون و تصویب شده نیاز به بحث کارشناسی دارد خودش نوبر و جدیدا مد شده

    • ناشناس ارسالی در

      اینهمه جلسه برای چیست برای اینکه دولت مغرور نمیخواهد حرف حق را بپذیرد بابا عجب معنی دولت مردمی و محرومان را هم فهمیدیم

    • بازنشسته‌ ارسالی در

      آقایان‌دولت‌مردان‌اگریک‌کدام‌ازشما‌بیمه‌کشوری‌باشید‌و۱۵‌سال‌سابقه‌داشته‌باشین‌وبیمه‌شما‌عوض‌شود‌وعضو
      بیمه‌تامین‌اجتماعی‌شوید‌باید‌به‌ازا۱۵‌سال‌بیمه‌مبلغ
      هنگفتی‌به‌سازمان‌تامین‌اجتماعی‌به‌پردازی‌تااین‌۱۵‌سال
      شما‌درسازمان‌لحاظ‌شود‌اگرنمیدانستید‌بروید‌ازرئیس‌سازمان‌تامین‌اجتماعی‌‌به‌پرسید‌تا‌به‌حقانیت‌ما‌پی‌ببرید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه