ارسال به دیگران پرینت

واریز یارانه | دهک‌بندی یارانه‌ها | مبلغ یارانه | تغییر مبلغ یارانه

آیا خطایی در واریز یارانه ها رخ داد ؟| ماجرای تغییر مبلغ یارانه هر ماه

برخی از مشمولان یارانه نقدی می‌گویند ماه قبل یارانه گرفته‌اند اما این ماه یارانه آنها حذف شده است. برخی دیگر هم از کاهش ۱۰۰ هزار تومانی مبلغ یارانه خود خبر داده‌اند. ماجرا چیست؟ آیا خطایی در واریزها رخ داده و یا این رویه جدید دولت است؟

آیا خطایی در واریز یارانه ها رخ داد ؟| ماجرای تغییر مبلغ یارانه هر ماه

انتقادات درباره واریز یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و برخی معتقدند دولت در واریز یارانه آنها خطا کرده است. چون این مبلغ برای برخی کلا واریز نشده و برای برخی دیگر کمتر از ماه‌های قبل واریز شده است. پیگیری‌های ما از سازمان‌های متولی نشان می‌دهد این تغییرات در واریز مبلغ کمک معیشتی دولت ناشی از خطا نیست. بلکه دهک‌بندی افراد تغییر کرده و برخی وارد دهک‌های بالاتر شده‌اند و مبلغ یارانه آنها تغییر کرده است. آنگونه که پیگیری‌های نشان می‌دهد، وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌ درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روز رسانی می‌کند.

از طرف دیگر گفته می‌شود که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

با این وضع دور از انتظار نیست که در نتیجه این اتفاق، موقعیت مکانی شماری از شهروندان در جدول دهک‌های درآمدی طوری تغییر کند که برخی افراد از دهک‌های پایین درآمدی به سمت دهک‌های بالا حرکت کنند و یا مبلغ یارانه آنها کمتر شود و یا وارد دهک دهم شوند و یارانه آنها حذف شود.

همچنین ممکن است دهک درآمدی افراد به سمتی شیفت کند که یارانه آنها افزایش پیدا کند و یا جزو دهک‌های مشمول یارانه قرار بگیرند.

با این حساب می‌توان گفت بر خلاف یارانه‌های قبل که لیست ثابتی داشت، این بار لیست ثابتی وجود ندارد و امکان تغییر دهک‌ها وجود دارد و یا به عبارتی، دهک‌های درآمدی خانوار شناور است.

 

منبع : تجارت‌نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ای خدا همه دست به دست هم داده تا رییسی مظلوم و زحمتکش را به پایین بکشند از مخبر و میرکاظمی و وزیر صمت و کشاورزی و آموزش و پرورش و ... حالا وزارت تعاون هم در بحث یارانه ها وهم در بحث حقوقی بازنشستگان البته مجلس به ریاست قالیباف هم بی تقصیر نیست قالیباف با تحمیل محسن رضایی به دولت حالا مجبور است که مثل غلام حلقه به گوش رییسی عمل کند

    • ناشناس ارسالی در

      خب دولتی داریم خوب بهانهایی بلد در بیاره..یعنی با این ۳۰۰ و ۴۰۰ تومن مردم وضعشون ماه به ماه خوب میشه..نه عزیزم..همین ۱۰۰ تومن ۳۰ تومن برا دولت هرماه زیاده..۶۰ میلیون ادم واز هر خانوار کم شدن .زیاده

    • لیلا ارسالی در

      من کجای ثروتم رفته بالا نه خونه داریم نه ماشین.نه درآمدی جزو کمیته امداد هم هستم از یارانه ام صد تومن کم کردن.چطور میتونن الکی دهک من رو ببرن بالا.خدا بهشون رحم کنه با دروغاشون

    • ناشناس ارسالی در

      ما هیچ حقوقی جز یارانه نداریم زی پوشش هیچ نهادی هم نیستیم ماه قبل یارانه نفری 400 تومان دادند اما این ماهی 100 تومان کم کردند. من خودم نان میپزم.ارد گرون شده یک کارتن تخم مرغ هم میخریدیم ماه رو سر میکردیم که اون هم گرون اون وقت چرا باید یارانه ماروکم کنند روغن روهم گرون به خدا واگذارشون میکنم پسرم لیسانس برق داره بگیرن کار نیروگاه نزدیک خونه مونه نمیگرن پس چرا یارانه ماروکم میکنند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه