ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات وین | مذاکرات | برجام

کنعانی: زمان و مکان مذاکرات به زودی مشخص می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طی روزهای آینده شاهد سفرهای مهمی از سران کشورهای همسایه و منطقه به تهران خواهیم بود.

کنعانی: زمان و مکان مذاکرات به زودی مشخص می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طی روزهای آینده شاهد سفرهای مهمی از سران کشورهای همسایه و منطقه به تهران خواهیم بود.

 ناصر کنعانی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه در اولین نشست رسانه‌ای خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل وزارت امور خارجه با اشاره به سفر برخی از مقامات کشورهای منطقه و همسایه به ایران گفت : سفر متعدد سران ، روسای جمهور ، مقامات عالی رتبه و وزاری خارجه دیگر کشورها به ایران ، تهران را عملا به پایتخت فعال دیپلماتیک تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دخالت های آمریکا در امور منطقه گفت: آمریکا باید در سیاست‌های منطقه‌ای خود بازنگری کند و متناسب با واقعیت‌های موجود در منطقه رفتار کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران خواهان آزادی بی قید و شرط آقای اسدالله اسدی است  و در این ارتباط گفت‌وگوها و مشورت‌های سیاسی با مقامات کشور بلژیک برقرار است و مشورت های نزدیکی در حوزه قضایی با بلژیک برقرار است و امیدواریم در بستر اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته به زودی شاهد آزادی این دیپلمات باشیم.

کنعانی گفت: تاکنون شاهد  چند دور گفت‌وگوی کمیته مشترک مرزی  ایران و افغانستان بوده‌ایم.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: ایران به روند مذاکرات پایبند است.

کنعانی تصریح کرد: به گمانم به زودی زمان و مکان مذاکرات تعیین می‌شود و عدم تعیین زمان و مکان مذاکرات به معنای پایان مذاکرات نیست و ایران در مسیر مذاکرات قرار دارد و تازمانی که طرف‌های مقابل به روند مذاکرات و دیپلماسی چند جانبه متعهد باشند ایران در این مسیر قرار خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: پرونده مربوط به شهدای منا از جمله پرونده‌های مفتوح در روابط ایران و عربستان است و به صورت جدی این پرونده مورد توجه بوده و خواهد داشت.

وی افزود: با ایجاد شرایط مناسبت‌تر در روابط ایران و عربستان ، این پرونده در دستور کارجدی طرف ایران خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر این که ایران از گسترش روابط با مصر استقبال می‌کند در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با نشست مقامات اطلاعاتی دو کشور ایران و مصر در عمان گفت : این اخبار را در حد گمانه‌زنی رسانه‌ای و مطبوعاتی می‌دانم و نمی‌توانم تایید کنم.

کنعانی همچنین با بیان این که ایران و عربستان تمایل دارند که دور جدید مذاکرات را برگزار کنند، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که در دور بعدی مذاکرات ، یک گام ملموس رو به جلو داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید:
 

فعلا برنامه‌ای برای مذاکرات با ایران نداریم

وزارت خارجه آمریکا از عدم آمادگی و برنامه واشنگتن برای برگزاری دور دیگر مذاکرات با ایران در دوحه خبر داد.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه