ارسال به دیگران پرینت

کشف جدید | نقاشی های بیگانه

چهره‌هایی شبیه بیگانه‌ها روی دیوار‌ه‌های غاری کشف شد | کشفی عجیب اما واقعی

باستان‌شناسان نقاشی‌های شبیه به بیگانه‌ها را در غاری به نام آماکهی4 پیدا کرده‌اند. در این مکان نقاشی‌های زیادی وجود دارد از جمله سه پیکر مرموز با سرهای بسیار بزرگ.

چهره‌هایی شبیه بیگانه‌ها روی دیوار‌ه‌های غاری کشف شد | کشفی عجیب اما واقعی

چهره‌هایی شبیه بیگانه‌ها روی دیوار‌ه‌های غاری کشف شد

باستان‌شناسان در سال 2018 توانستند 52 پناهگاه سنگی را که قبلاً کسی آن‌ها را پیدا نکرده بود در منطقه حفاظت شده سوآگا سوآگا گیم در مرکز تانزانیا کشف کنند. به نظر می‌رسد که در این پناهگاه‌ها نقاشی‌هایی وجود دارد؛ اما بیشتر آن‌ها از بین رفته‌اند. با وجود این، در یکی از نقاشی‌هایی که کشف شده چهره‌هایی شبیه به بیگانه‌ها وجود دارد.

باستان‌شناسان نقاشی‌های شبیه به بیگانه‌ها را در غاری به نام آماکهی4 پیدا کرده‌اند. در این مکان نقاشی‌های زیادی وجود دارد از جمله سه پیکر مرموز با سرهای بسیار بزرگ. باستان‌شناسانی که این نقاشی‌ها را کشف کردند نمی‌دانستند این‌ها چه هستند. ماچی گریزلچیک باستان‌شناس لهستانی می‌گوید که ممکن است بتوان این چهره‌ها را با آثار دیگری که در تانزانیا پیدا شده مقایسه کرد و فهمید که آن‌ها چه هستند. محققان عقیده دارند که هنر نقاشی سنگی در این منطقه مربوط به اجداد اهالی سانداوی است که قبلاً در این مکان زندگی می‌کردند.

گریزلچیک بیان می‌کند که قدمت نقاشی‌های بیگانه‌ها در غارها نامشخص است. اما او معتقد است که ممکن است قدمت آن‌ها به چند صد سال برسد. این نقاشی‌ها را براساس رنگ‌ها، هوازدگی و نبود حیوانات اهلی به زمانی که جوامع شکارچی زندگی می‌کردند نسبت داده‌اند که با این تعریف می‌توان گفت که مربوط به چند هزار سال پیش هستند.

یکی از چالش‌برانگیزترین قسمت‌های این اکتشاف این است که بفهمیم این شکل‌ها چه هستند. وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد که سرهای بزرگ آن‌ها شبیه به سر گاومیش هستند. اما فرهنگ این منطقه نشان می‌دهد که هیچ نقش و نگاری که نشان‌دهنده تغییر سر انسان به سر گاومیش یا برعکس باشد وجود ندارد. گریزلچیک می‌گوید که شاخ گاومیش نقش مهمی در مراسم اهالی سانداوی دارد.

پس ممکن است این نقاشی‌ها که شبیه بیگانه‌ها هستند به افرادی اشاره داشته باشند که سر گاومیش روی سر می‌گذاشتند و آیینی را اجرا می‌کردند. اما باستان‌شناسان اعتقاد دارند که این تصاویر هنوز ناشناخته هستند و نمی‌دانند که دقیقاً چه هستند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه