ارسال به دیگران پرینت

کووید۱۹ | علائم جدید

تازه‌ترین علائم کرونا اعلام شد | علائم جدید کووید که تا الان نمی‌دانستید

با توجه به اینکه تعداد افرادی که آزمایش کووید آن‌ها در هفته‌های اخیر مثبت شده رو به افزایش است، باید همه دوباره نکات بهداشتی را رعایت کنیم و حتماً ماسک بزنیم.

تازه‌ترین علائم کرونا اعلام شد | علائم جدید کووید که تا الان نمی‌دانستید

علائم جدید کووید که بیماران در موج جدید به آن مبتلا شده‌اند

با توجه به اینکه تعداد افرادی که آزمایش کووید آن‌ها در هفته‌های اخیر مثبت شده رو به افزایش است، باید همه دوباره نکات بهداشتی را رعایت کنیم و حتماً ماسک بزنیم. ویروس کرونا دوباره جهش پیدا کرده و سویه‌های Omicron BA.4 و BA.5 شیوع پیدا کرده است. پس تعجبی ندارد که علائم جدیدی در بیماران مشاهده شود.

در اوایل شیوع همه‌گیری گفته می‌شد که تب، سرفه خشک و از دست دادن چشایی و بویایی از علائم کروناست. اما طبق تحقیقات جدید در حال حاضر «سردرد» از شایع‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود.

بیش از دوسوم از کسانی که در اپلیکیشن ZOE که مختص ثبت موارد کروناست استفاده کرده‌اند این طور گفته‌اند که سردرد بدی را تجربه کردند. بعضی دیگر نیز علائم اولیه را گلودرد، خستگی و آبریزش بینی اعلام کردند.

پرفسور تیم اسپکتور، مدیر برنامه Zoe Health Study، هشدار داد که ممکن است کسانی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند باز هم گرفتار این بیماری شوند و ابتلای قبلی برای آن‌ها مصونیتی به وجود نیاورده باشد. دکتر اسپکتور در مصاحبه خود با گاردین گفت: «قطعاً افراد زیادی که در سال گذشته به کووید مبتلا شده‌اند باز هم کرونا می‌گیرند. مخصوصاً افرادی که چند ماه پیش به سویه‌های BA.1 و BA.2 مبتلا شدند دوباره سویه BA.4 و BA.5 را می‌گیرند و هیچ مصونیتی برای آن‌ها وجود ندارد.»

باید توجه داشته باشیم که سرفه، تب یا از دست دادن بویایی و چشایی هنوز هم جزو علائم کووید محسوب می‌شوند پس باید آن‌ها را جدی بگیریم. علائم می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. پس اگر سرتان درد می‌کند یا احساس ناخوشی و کسالت دارید بهتر است آزمایش دهید و در صورت مثبت بودن خود را ایزوله کنید و به توصیه‌های پزشک عمل کنید. در صورتی که 6 ماه از دوز قبلی واکسن شما گذشته حتماً واکسن بزنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه