ارسال به دیگران پرینت

گل و گیاهان | کاهش اضطراب

رسیدگی کردن به گل‌ و گیاه حداقل یک بار در هفته باعث کاهش اضطراب می‌شود

مطالعات نشان داده که باغبانی بر افزایش تراکم استخوان نیز تأثیر دارد. در تحقیقی که در دانشگاه یوتا انجام شد مشخص شد که افرادی که به گل و گیاه رسیدگی می‌کردند شاخص توده بدنی پایین‌تری داشتند و احتمال کمتری دارد که اضافه وزن داشته باشند یا چاق باشند.

رسیدگی کردن به گل‌ و گیاه حداقل یک بار در هفته باعث کاهش اضطراب می‌شود

رسیدگی کردن به گل‌ و گیاه حداقل یک بار در هفته باعث کاهش اضطراب می‌شود

مطالعات جدید نشان می‌دهد که باغبانی کردن باعث بهبود حال روحی انسان می‌شود. در تحقیقی که در ژورنال سیتیز منتشر شده مشخص شد که افرادی که بیشتر باغبانی می‌کنند احساس بهتری دارند و اضطراب در آن‌ها کمتر است. در این تحقیق ذکر شد که افرادی که به گل و گیاه رسیدگی می‌کنند نسبت به کسانی که باغبانی نمی‌کنند 6.6 درصد بیشتر احساس رضایت از زندگی دارند و 4.2 درصد کمتر اضطراب دارند. محققان بیشترین فایده باغبانی را در کسانی دیده‌اند که حداقل 2 تا سه بار در هفته به گل و گیاه می‌پردازند.

دکتر لارین چالمین یکی از محققان در زمینه باغبانی می‌گوید: «شواهد به طور قطع نشان می‌دهد که هرچه فرد بیشتر گل و گیاه پرورش دهداز سلامتی بیشتری برخوردار خواهد شد.»

به راحتی می‌توان فهمید که باغبانی باعث می‌شود شما از عوامل استرس‌زا دور شوید. این کار به کاهش احساسات منفی کمک می‌کند. شاید عجیب باشد اما برای سلامتی جسمی هم مفید است. دکتر چالمین می‌گوید: «باغبانی به صورت روزانه تأثیر مثبتی بر سلامتی جسمی دارد و مثل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری مفید است. باغبانی ورزشی بدون زحمت است. چون دیگر به باشگاه نمی‌روید و عرق نمی‌ریزید.» 

همچنین مطالعات نشان داده که باغبانی بر افزایش تراکم استخوان نیز تأثیر دارد. در تحقیقی که در دانشگاه یوتا انجام شد مشخص شد که افرادی که به گل و گیاه رسیدگی می‌کردند شاخص توده بدنی پایین‌تری داشتند و احتمال کمتری دارد که اضافه وزن داشته باشند یا چاق باشند. 

باغبانی فواید بسیاری برای ذهن و جسم انسان دارد. شما به راحتی می‌توانید در گلدانی کوچک گل یا گیاهی بکارید و از آن مواظبت کنید. جوانه زدن و گل دادن این گیاهان بسیار لذت‎بخش است. می‌توانید از روش‌های آسانی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد استفاده کنید و گوجه‌فرنگی یا سبزی بکارید و به این صورت به سلامت جسمی و روحی خود کمک کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه