ارسال به دیگران پرینت

درد پاها | ابتلا به بیماری

قسمت خارجی پاهایتان درد می‌کند؟ ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شده باشید

درد در قسمت خارجی پا که در امتداد لبه بیرونی و مچ پا کشیده شود می‌تواند ساده‌ترین کارها مثل ایستادن یا راه رفتن را برایمان سخت کند.

قسمت خارجی پاهایتان درد می‌کند؟ ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شده باشید

 درد در قسمت خارجی پا که در امتداد لبه بیرونی و مچ پا کشیده شود می‌تواند ساده‌ترین کارها مثل ایستادن یا راه رفتن را برایمان سخت کند. دکتر نیلا لابکوا متخصص پا از نیویورک می‌گوید که درد در قسمت خارجی پا ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا چند مورد از علل درد پا را بیان می‌کنیم:

آرتریت

اگر درد قسمت بیرونی پا معمولاً صبح‌ها بدتر باشد و با حرکت در طول روز بهبود پیدا کند ممکن است درد آرتریت باشد. آرتریت در مفصل مچ پا باعث درد در ناحیه پا می‌شود. دکتر لوبکوا می‌گوید: «درد در قسمت بیرونی پا ممکن است به دلیل کف پای صاف یا زاویه غیرطبیعی استخوان پاشنه باشد.» آرتریت مچ پا را می‌توان با داروهای ضدالتهابی و گاهی اوقات تزریق موضعی استروئید درمان کرد.

شکستگی

شکستگی در استخوان زیر انگشت پا می‌تواند باعث ایجاد درد پا در قسمت خارجی پا شود. این درد برخلاف آرتروز با یک درد خفیف شروع می‌شود و در طول روز بدتر می‌شود. دکتر لوبکوا می‌گوید: «افرادی که زیاد روی پا می‌ایستند یا زیاد می‌دوند یا می‌پرند ممکن است به این عارضه دچار شوند.» برای درمان شکستگی‌ تغییر فعالیت و دوره شش تا هشت هفته لازم است.

تاندونیت پرونئال

ممکن است این درد مربوط به ناحیه تاندون پرونئال باشد. این تاندون در قسمت خارجی ساق پا به سمت استخوان پایین پا کشیده شده و درد می‌تواند از هرجایی در این تاندون شروع شود. دکتر لوبکوا می‌گوید: «این مشکل در دونده‌ها و به ویژه کسانی که کفش‌های کتانی قدیمی می‌پوشند شایع است.»

بورسیت

بورسیت وقتی اتفاق می‌افتد که کیسه‌ای از مایع که در اطراف برجستگی‌های استخوانی قرار دارد ملتهب می‌شود. دکتر لوبکوا می‌گوید: «برخی از افراد که از کفش‌های نامناسب استفاده می‌کنند برجستگی استخوانی روی پایشان تحریک می‌شود و التهاب در این ناحیه تشکیل می‌شود.»

پیچ‌خوردگی

گاهی اوقات پیچ‌خوردگی ساده مچ پا باعث ایجاد درد در کنار پا می‌شود. دکتر لوبکوا می‌گوید: «پیچیدن مچ پا به داخل و رگ‌به‌رگ شدن رباط باعث درد در ناحیه خارجی پا می‌شود.» اگر درد در این قسمت زیاد شود باید به متخصص مراجعه کنید.

همچنین مشکلاتی مثل بونیون خیاطی، سندرم مکعب یا مشکلاتی این چنین نیز ممکن است موجب درد پا شود. توجه داشته باشید که اگر درد شما طولانی شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام ومننون از توضیحاتتون...کف پای من به اندازه یک نخود متورم یعنی وقتی پنجه پایم رابه سمت بالا میگیرم یعنی پاشنه پا روی زمین پنجه پا بالا بیشتر مشخصه..وشبها کمی احساس درد داره..ووقتی راه زیاد میروم. زیر ناخونهای پایم یعنی سینه پا درد شدید وسوزش میگیره..باید جای بنشینم تا اروم بشه.اگه یه روزی با دکتری مصاحبه داشتین سئوال کنین ممنون..

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه