ارسال به دیگران پرینت

رابطه | جدایی

موقع طلاق و جدایی, گفتن این حرفها ممنوع!

جدایی سخت است. همه برای پایان دادن به رابطه‌شان به کمک احتیاج دارند، اما معمولاً توصیه‌ها درباره این است که چطور بفهمیم می‌خواهیم جدا شویم یا چگونه پس از جدایی با احساسات خود کنار بیاییم

موقع طلاق و جدایی, گفتن این حرفها ممنوع!

وقتی از کسی جدا می‎شویم چه چیزهایی را بگوییم و چه نگوییم

جدایی سخت است. همه برای پایان دادن به رابطه‌شان به کمک احتیاج دارند، اما معمولاً توصیه‌ها درباره این است که چطور بفهمیم می‌خواهیم جدا شویم یا چگونه پس از جدایی با احساسات خود کنار بیاییم. یکی از بدترین قسمت‌های جدایی موقعی است که می‌خواهیم به طرف مقابلمان بگوییم که قصد جدایی داریم. براساس آماری که در preply آمده، بیش از نیم میلیون نفر در جهان در گوگل جست‌وجو کرده‌اند «چگونه از کسی جدا شویم؟» در اینجا می‌خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که موقع جدا شدن به دردتان می‌خورد.

 

سعی کنید بی‌احترامی نکنید

 

یکی از مهم‌ترین موارد این است که به هم‌دیگر احترام بگذارید. سعی نکنید که رابطه‌تان را کم‌اهمیت جلوه دهید یا بی‌اهمیت باشید. پس شوخی‌های نامحترمانه نکنید. فکر نکنید با شوخی کردن شدت این کار را کم می‌کنید. بلکه فقط خودتان را احمق جلوه می‌دهید. سعی نکنید باحال و بی‌خیال به نظر برسید و با این کار حرص طرف مقابل را دربیاورید.

 

پیچیده عمل نکنید و عجول نباشید

 

ممکن است بخواهید سریعاً رابطه‌تان را تمام کنید، اما شاید طرف مقابلتان سؤالات زیادی از شما داشته باشد. اگر می‌خواهید راحت‌تر جدا شوید باید به یکدیگر توضیح دهید و سعی کنید چند هفته درباره سؤالات طرف مقابلتان فکر کنید و به او پاسخ منطقی دهید.

 

درباره خودتان بیشتر توضیح دهید

 

تصمیم خود را واضح بیان کنید تا سوءتفاهمی پیش نیاید. باید درست و منطقی به طرف مقابلتان بگویید: «این رابطه درست نیست و می‌خواهم از تو جدا شوم» این حرف گرچه مستقیم و درست است ولی باز هم کافی نیست. شاید اگر روند فکری خود را توضیح دهید بسیار سخت یا آزادهنده باشد ولی در عوض بسیار خوب نتیجه می‌دهد زیرا طرف مقابل دائم به این فکر نمی‌کند که چرا او را دور انداخته‌اید.

 

مهربان، صمیمی، روراست و دقیق باشید

 

می‎توانیم به طرف مقابلمان بگوییم: «از اینکه این مدت با تو بودم احساس خوبی داشتم اما در حال حاضر در شرایطی نیستم که بخواهم این رابطه را ادامه دهم. کمی زمان لازم دارم تا بفهمم چه می‌خواهم و باید تنهایی این کار را انجام دهم.»

«تو آدم خوبی هستی و من برای روزهایی که با هم گذراندیم ارزش قائلم، اما این رابطه عاشقانه برای ما بهترین رابطه ممکن نیست و فکر می‌کنم باید از هم جدا شویم.»

«از اینکه این مدت با تو وقت گذراندم خوشحالم اما متوجه شدم که دیگر نمی‌خواهم در این رابطه باشم و دوست دارم استقلال داشته باشم.»

توجه کنید که با قدردانی از لحظاتی که با هم گذراندید حس خوبی را در طرف مقابل ایجاد می‌کنید و فضایی برای آشتی فراهم می‌کنید. باید منصفانه و صادقانه حرف بزنید. بعد از جدایی دیگر به طرف مقابلتان پیام ندهید یا سعی نکنید با او ارتباط برقرار کنید. بدین صورت روند جدایی برایتان آسان‌تر خواهد بود.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سیدعلی ارسالی در

      انسان تازما نیکه باهمسرش زندگی میکند آن زن بهترین وحتی فرشته روی زمین است آقاهم همینطوربهنرین مردوازاوبهتری نیست ولی خدابه طلاق نکشدازآن مردپست ترووووووووازآن زن هم بدترررررررررر پیدانمیشودیک روزدردادگاه مردی اززنش جدامیشدبه قاضی گفت تادیروزکه اختلاف نداشتیم بهترین مردروی زمین من بودم ولی حالا ازمن پست ترووووووو.پیدانمیشود یاعلی مدد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه