ارسال به دیگران پرینت

پشه ها | فراری دادن پشه ها

به راحتی از شر پشه ها خلاص شوید | ترفندهایی برای دفع پشه های مزاحم

از آنجایی که نمی‌دانید کدام نوع پشه شما را نیش می‌زند، آیا بیماری‌زا هست یا خیر پس مهم است که حشرات را از

به راحتی از شر پشه ها خلاص شوید | ترفندهایی  برای  دفع پشه های مزاحم

چگونه از شر پشه‌ها خلاص شویم؟

خلاصی از دست پشه‌ها واقعاً مسئله مهمی است چرا که برخی از انواع پشه‌ها می‌توانند بیماری‌های جدی و خطرناکی را منتقل کنند.

براساس گزارشات منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیمار‌ی‌ها بیش از 200 نوع پشه در قاره آمریکا وجود دارد که از این میان حدود 12 نوع پشه میکروب‌هایی مانند مالاریا، ویروس نیل غربی، دانگی و زیکا را پخش و منتقل می‌کنند که باعث ایجاد بیماری می‌شود.

از آنجایی که نمی‌دانید کدام نوع پشه شما را نیش می‌زند، آیا بیماری‌زا هست یا خیر پس مهم است که حشرات را از خود دور کنید و از شر آن‌ها خلاص شوید.

راهکارهایی برای دفع پشه‌ها:

• آب راکد را از بین ببرید

آب راکد مکان بسیار خوبی برای تخم‌گذاری پشه‌ها است. بنابراین برای خلاصی از شر پشه‌ها باید آب راکد را تا جایی که امکان دارد از بین ببرید.

آقای تیموتی بست مدیر فنی ترمینیکس و حشره‌شناس خبره می‌گوید: «اگر می‌خواهید از نیش پشه در امان بمانید، باید سعی کنید قبل از بالغ شدن پشه‌ها با از بین بردن آب‌های راکد از دستشان خلاص شوید.»

مالکان خانه باید مناطقی را که آب در آنجا جمع می‌شود بررسی کنند. این مناطق می‌تواند زیرگلدانی‌ها، حوضچه مخصوص پرندگان، وسایل بازی کودکان، ناودان‌های گرفته و غیره باشد.

درحالی که برخی گونه‌ها در مقایسه با سایر گونه‌ها به آب بیشتری نیاز دارند، بعضی گونه‌ها نیز مانند پشه ببر آسیایی برای رشد خود فقط به یک درپوش بطری آب نیاز دارد.

توجه داشته باشید که از بین بردن آب‌های راکد پس از هر باران نیز باید صورت بگیرد و کاری نیست که فقط یک بار انجام دهید و تمام شود. در شرایط ایدئال (تابستان) پشه‌ها بین 7 تا 10 روز از حالت تخم به حالت پشه بالغ می‌رسند. بنابراین هرچه آب راکد بیشتر بماند، پشه‌ها نیز بیشتر می‌شوند.

• حیاط را تمیز نگهدارید

حیاط تمیز به خلاصی از شر پشه‌ها کمک می‌کند. در طول گرمای روز پشه‌ها روی پوشش گیاهی کم ارتفاع استراحت می‌کنند پس باید پوشش گیاهی موجود در حیاط را هرس کنید.

• از پنکه استفاده کنید

استفاده از پنکه به دور ماندن پشه‌ها کمک می‌کند زیرا پشه‌ها قدرت پرواز ضعیفی دارند و به راحتی به وسیله باد پنکه دفع می‌شوند.

• در و پنجره‌ها را درزگیری کنید

استفاده از پشه‌بند و تورهای محکم راه‌حلی عالی برای دور نگه داشتن پشه‌ها از خانه است. پشه‌ها به شدت جذب نور می‌شوند و حتی نوری کوچک آن‌ها را از چند کیلومتری به سمت خود جذب می‌کند.

پشه‌ها از کدام بوها متنفرند؟

مطالعات اخیر نشان داد که اسانس‌های اکالیپتوس و میخک در جلوگیری از نزدیک شدن پشه به بدن شما موثر است. همچنین شمع‌های سیترونلا خاصیت دفع‌کنندگی دارند.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سلیمان ارسالی در

      در ضمن اگر پوست موز را به در ورودی نصب کنید هرچه پشه هست به پوست جمع شده و شما مشغول زندگی باشید از شر پشه ها خلاص میشوید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه