ارسال به دیگران پرینت

گیر کردن غذا درگلو

وقتی غذا در گلویتان گیر کرد این کارها را انجام دهید

سوالی که مطرح است این است که هنگام گیر کردن غذا در گلو چه کار کنیم؟

وقتی غذا در گلویتان گیر کرد این کارها را انجام دهید

وقتی غذا در گلویمان گیر کرد چه کنیم؟ 

 غذا خوردن امری طبیعی و بی‌خطر است اما تا زمانی که غذا در گلویتان گیر نکرده باشد. اگر این اتفاق تا به حال برای شما نیفتاده است خوشا به حال شما اما حواستان باشد شاید برای شما هم اتفاق بیفتد. سوالی که مطرح است این است که هنگام گیر کردن غذا در گلو چه کار کنیم؟

آرامش خود را حفط کنید و نوشابه بنوشید

هنگامی که غذا در گلوی شما گیر می‌کند اولین کاری که باید انجام دهید، این است که هیچ کاری نکنید. بدن شما همچون شاهکار مهندسی عمل می‌کند و این احتمال وجود دارد که بزاق و عمل بلع به رفع انسداد غذایی در گلو کمک کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشابه مخصوصا کوکاکولا می‌تواند به تجزیه مواد غذایی گیر کرده در مری کمک کند. بنابراین نوشیدن چند بطری نوشابه ارزش امتحان کردن را دارد. راه دیگر استفاده از داروهای بی‌نسخه‌ای است که دی اکسید کربن را در معده و مری آزاد می‌کند و به رهایی غذای گیر کرده کمک می‌کند.

با خوردن غذای بیشتر غذای گیر کرده را آزاد کنید

اگر خوردن نوشابه کارساز نبود و فقط درد معده‌تان را زیاد کرد، خوردن غذای بیشتر را به ویژه اگر نرم و خیس باشد، امتحان کنید مثلا نان خیس شده به دلیل تغییر بافت و ضخیم شدن ممکن است روی تکه غذا بچسبد و هنگام قورت دادن غذای گیر کرده را آزاد کند. اگر نان خیس خورده در دسترس نیست، مقداری موز بخورید که همان کار را انجام می‌دهد. کره نیز گزینه خوبی است که می‌تواند مری شما را نرم و روغنی کند و اصطکاک در گلوی شما را کاهش دهد.

به آرامی از چاپستیک (چوب غذای ژاپنی) استفاده کنید 

اگر ترفندهای گفته شده موثر نبود، معقولانه‌ترین کار در این شرایط رفتن به اورژانس است. اگر القای مصنوعی استفراغ با کمک انگشت کاری از پیش نبرد. در عوض می‌توانید با کمک چاپستیک و یک چراغ قوه و با کمک فردی دیگر آن تکه غذای گیر کرده را بیرون بیاورید.

سعی کنید حتما غذای خود را به طور کامل بجوید اما اگر غذا در گلوی شما گیر کرد، تا زمانی که می‌توانید به طور طبیعی نفس بکشید، آرامش خود را حفظ کنید و به قورت دادن ادامه دهید و اگر کارساز نبود حتما به اورژانس مراجعه کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه