ارسال به دیگران پرینت

مصرف ملاتونین | تاثیرگذاری ملاتونین

چطور باید ملاتونین مصرف کنیم و چقدر طول می‌کشد که این دارو تأثیر بگذارد؟

مهم است بدانید که چه زمانی باید ملاتونین مصرف کنید که خیلی زود یا خیلی دیر نباشد. مصرف زودهنگام این مکمل باعث کسلی می‌شود و اگر دیر آن را بخورید دیرتر از زمان مورد نظر به خواب می‌روید.

چطور باید ملاتونین مصرف کنیم و چقدر طول می‌کشد که این دارو تأثیر بگذارد؟

 

مصرف مکمل ملاتونین برای کمک به خواب کافی بین مردم رواج پیدا کرده است. به همین دلیل مهم است بدانید که چه زمانی باید ملاتونین مصرف کنید که خیلی زود یا خیلی دیر نباشد. مصرف زودهنگام این مکمل باعث کسلی می‌شود و اگر دیر آن را بخورید دیرتر از زمان مورد نظر به خواب می‌روید.

نحوه مصرف ملاتونین:

متخصصان معمولاً به افرادی که نمی‌توانند خوب بخوابند بین 0.5 تا 5 میلی‌گرم از 30 دقیقه تا 2 ساعت قبل از خواب را توصیه می‌کنند. اما این زمان ممکن است برای هرفرد متفاوت باشد. بعضی از ملاتونین‌ها در دسته مکمل‌ها قرار دارند و نه داروها. پس باید دقت کنید که چه میزان مصرف کنید. احتمالاً روی جعبه آن نکاتی درباره نحوه مصرف نوشته باشد. همچنین می‌توانید از پزشک یا داروساز بپرسید که چه مارک‌هایی قابل اطمینان‌ترند. 

همه مکمل‌های ملاتونین دارای دوز مصرفی نیستند. پس دقت کنید اگر دوز آن نوشته نشده کمتر این دارو را مصرف کنید تا از ایجاد عوارض جلوگیری کنید. بهتر است:

1-با دوز کم شروع کنید (بهتر است از 0.5 میلی‌گرم شروع کنید.)

2- آن را تا 2 ساعت قبل از خواب مصرف کنید

پزشکان می‌گویند که بعد از مدتی می‌توانید آن را به یک میلی‌گرم افزایش دهید. فقط مطمئن شوید که هیچ‌وقت بیش از 10 میلی‌گرم در یک شبانه‌روز ملاتونین مصرف نکنید. دوزهای بالا باعث ایجاد عوارضی مثل سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و خواب‌آلودگی در روز بعد می‌شود.

چقدر طول می‌کشد تا ملاتونین اثر کند؟

ملاتونین در بدن هر فرد به طور متفاوتی اثر می‌گذارد. باید توجه داشته باشید که این مکمل با داروهای دیگر شما تداخل نداشته باشد. ملاتونین به سرعت جذب می‌شود و پس از مصرف سطح ملاتونین تا یک ساعت به اوج خود می‌رسد و بعد کاهش می‌یابد. افرادی که مشکل خواب دارند باید به دنبال درمان‌های دیگری باشند چون ملاتونین فقط به خواب کمک می‌کند. 

ملاتونین قرص خواب‌آور نیست و قرار نیست که مشکلات خواب را برطرف کند. اگر در طول روز کافئین به مقدار بالا مصرف می‌کنید یا قبل از خواب به صفحه گوشی نگاه می‌کنید ملاتونین کمک چندانی به شما نمی‌کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه