ارسال به دیگران پرینت

بورس| سرمایه گذاری

بورس زیر و رو می شود ؟ | این اتفاق تمایل به سرمایه گذاری در بورس را افزایش خواهد داد

یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه تمایل به سرمایه گذاری روی بورس را افزایش خواهد داد.

بورس زیر و رو می شود ؟ | این اتفاق تمایل به سرمایه گذاری در بورس را افزایش خواهد داد

ولید هلالات با اشاره به لایحه مالیات عایدی بر سرمایه و تاثیر ان روی بازار سرمایه اظهار کرد: هر چقدر جلوی فعالیت‌های سفته بازانه در بازارهای موازی گرفته و مالیات بیشتری از مشاغل موازی گرفته شود یا مالیاتی که تعیین شده است، واقعا گرفته شود، بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح میدهند سرمایه خود را وارد بازار سهام کرده و در سهامی سرمایه گذاری کنند که سودآور است و سود تقسیم میکند.

وی ادامه داد:تاکنون اکثر مشاغل معاف از مالیات بوده اند و تقریبا فقط دو قشر در این کشور مالیات میدهند. یکی سهام داران که هم شرکت ها یک بار مالیات پرداخت میکنند و هم زمان معامله مالیات کسر می شود و یک قشر هم کارمندان. بنابراین هرچقدر وضعیت مالیات در بازارهای موازی شفاف تر شود تمایل به سرمایه گذاری در بورس بیشتر می شود.

بر اساس این گزارش، اخیرا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که به زودی لایحه مالیات عایدی بر سرمایه به صحن علنی مجلس می‌آید تا مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از این نیز اعلام شده بود که این قانون تعیین مالیات بر مجموع درآمدهاست که اتکای آن به درآمدهای مالیاتی برای تامین بودجه است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • فیروز ارسالی در

      بسمه تعالی تنها راه نجات کشور رونق تولید است آن هم با رونق بورس امکان پذیر است

    • ناشناس ارسالی در

      فعلا قدرتی نیست که بتواند جلو سفته بازی ودلالی را بگیرد چون آنقدر فربه شده‌اند که با چرخش سرمایه های خود چوب لای چرخ دولت متولیان مالیاتی خواهند گذاشت ،وبازار دم دست تر از بورس برای دولت باقی نمانده که از صدر تا قعر در اختیارش است هم مالیات ستانی دوبله می کند هم نوسانگیری وهم از سود شرکت به نحوی برای خودش قلکی درست کرده ،

    • جانباز ۷۵ درصد ارسالی در

      سما فقط بدنبال کندن از مردم هستید مردم وسهامداران ۸۰ درصد ضرر دادن مالیات هم بدهند عجب رویی دارید بخدا تا ۵ درصد قیمت سهم بالا میره جیب سهامدارار بدبخت سرقت میشه این رسمش نیست اگر دین ندارید آزاده مرد باشید

    • جواد ارسالی در

      اینها نه دین دارند نه آزادگی بلکه دزدی و نامرد هستند که ملت را نابود کردن

    • محمد ارسالی در

      اینها همش همون راه قدیمی دروغ و گفتار درمانیه ! خودشون هم خوب میدونند که دیگه جواب نمیده ولی باز هم اسرار به ادامه دارند !!

    • مجید ارسالی در

      رئیس جمهور میگه تحریمها را خنثی میکنیم پس این یک سال که گذشت چکار میکردید دلار را از ۲۰ به ۳۲ رساندید از فردا بیشتر هم میشه بورس هم می ترکه چون بوی جنگ هم از داخل و هم خارج میاد تنها دارایی مطمئن طلا و دلاره بقیه نابود میشن فقط با اینها میشه از این جهنم فرار کرد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه