ارسال به دیگران پرینت

فعالیت در فارکس و بورس با استفاده از تحلیل تکنیکال

فعالیت در فارکس و بورس، امروزه توسط افراد زیادی دنبال می شود. اما اینکه به سراغ فعالیت در بورس بروید یا فعالیت در فارکس را پیش بگیرید، بستگی به عوامل متعددی دارد.

فعالیت در فارکس و بورس با استفاده از تحلیل تکنیکال

هریک از این آموزش ها ویژگی های مختص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت بین این دو بازار می پردازیم. همچنین اطلاعاتی را ارائه می نماییم که به شما کمک کند کدام یک از اینها را فرا بگیرید.

همچنین یکی از ابزارهای مفیدی که می توانید در هریک از این دو بازار استفاده کنید، تحلیل تکنیکال است که در انتهای مقاله بررسی می کنیم.

 

بررسی فعالیت در فارکس و بورس

امروزه، فارکس بعنوان بستری که می توان در آن به خرید و فروش ارزها پرداخت، موردتوجه بسیاری قرار گرفته است. در این بازار، افراد مختلف می توانند براساس برابری ارزهای مختلف به معامله بپردازند. فعالیت در این بازار، سوددهی زیادی به همراه دارد. اما برای موفقیت در این بازار، ابتدا باید مبانی فارکس را بخوبی فراگرفته و تمام نکات آن را بدانید.

بورس نیز بعنوان یکی از عناصر اصلی بازار سرمایه شناخته می شود. بورس توسط افراد زیادی برای کسب سود و سرمایه گذاری دنبال می شود. برای ورود به بازار بورس و بازارهای سرمایه نیز قدم اول، آموزش بورس است. کیفیت آموزش بورس در میزان موفقیت شما در سرمایه گذاری بسیارموثر است.

 یکی از موضوعات مبهم برای خیلی از افراد این است که در بازار فارکس فعالیت کنند یا در بورس مشغول سرمایه گذاری شوند. لذا نیاز است نکاتی را بدانید تا تصمیم گیری درستی در این مورد داشته و راه مناسب خود را انتخاب کنید.

یکی از مهمترین نکات در انتخاب گزینه مناسب از میان آموزش فارکس و بورس این است که تا چه میزان می توانید ریسک را تحمل کنید. علاوه براین، چه سبکی را در معاملات پیش می  گیرید. مثلا اگر علاقمند به سرمایه گذاری بلندمدت هستید، بورس انتخاب مناسب تری برای شما است. اما افرادی که مایلند در کوتاه مدت شاهد نتایج فعالیت خود باشند، بهتر است در بازارهای با نوسان قیمت بیشتر مانند فارکس فعالیت داشته باشند.

انتخاب آموزش فارکس و بورس با استفاده از تحلیل تکنیکال

فارکس یکی از گسترده ترین بازارهای مالی در سرتاسر دنیا است. افراد زیادی در سرتاسر دنیا جذب بازار فارکس می شوند. ازجمله دلایل تمایل افراد را می توان موارد زیر را نام برد:

  •  بالا بودن حجم پول در حال گردش
  •  قدرت بالای نقد شوندگی
  •  بالا بودن میزان ساعاتی که می توان معامله انجام داد
  •  وجود قابلیت استفاده از اهرم معاملاتی بالا

اما بورس نسبت به فارکس دارای نوسان کمتری است. این بازار به عنوان بازاری مناسب برای سرمایه گذاری با قدرت رشد مداوم محسوب می شود.

نکته دیگر که مرتبط با هر دوی فارکس و بورس است، یادگیری این دو برای رسیدن به موفقیت است. اما یادگیری برخی آموزش ها ازجمله آموزش تحلیل تکنیکال برای موفقیت در هر دو بازار مناسب است.

می توان با یادگیری مناسب و کافی آموزش تحلیل تکنیکال به راحتی به فعالیت در هر دو بازار پرداخت. با یادگیری تحلیل تکنیکال می توان در هریک از این بازارها سود بدست آورده و معاملات موفقیت آمیزی را تجربه کرد. همچنین برای فعالیت در هریک از این دو بازار، می بایست به عوامل زیر دقت نمود.

 

نوسانات قیمت

نوسانات قیمت اشاره به بالا و پایین شدن قیمت ها در کوتاه مدت دارد. گرچه افزایش و کاهش یافتن قیمت ها در زمان های کوتاه برای تعدادی از معامله گران و نوسان گیران سبب سوددهی می شود. اما بصورت کلی، اغلب سرمایه گذاران ترجیح می دهند با موقعیت های دارای ریسک و نوسان کمتر به فعالیت بپردازند.

به همین دلیل، افراد متمایل به بازارهای پرریسک و سریع، بیشتر به سراغ بازار فارکس می روند. اما افراد معتقد به خرید و نگهداری، در بازار بورس موفق تر بوده و معمولا به سراغ این بازار می روند.

 

 

انتخاب میان فارکس و بورس: مدت زمان معاملات

یکی دیگر از تفاوت های فارکس و بورس، مدت زمان و ساعات معاملات است. در بازار بورس، تنها می توانید ساعات خاصی را به فعالیت بپردازید و در زمان های محدودی باز است.

اما بازار فارکس بعنوان بازاری منحصربفرد در سرتاسر دنیا محسوب می شود. زیرا این بازار در تمام طول 24 ساعت شبانه روز باز است. در هر کجای دنیا که باشید و در هر لحظه از زمان می توانید به معامله در آن بپردازید. درواقع بازار فارکس، شب و روز نمی شناسد!

پویایی بازار فارکس به دلیل ساختار غیرمتمرکز آن است. این ساختار سبب شده از روزهای دوشنبه تا جمعه ها 24 ساعت شبانه روز بتوان در آن به مبادلات ارز پرداخت. البته حجم تبادلات در زمان های مختلف، وابسته به ساعات کاری کشورهای مشارکت کننده در این بازار است. البته شما می توانید باتوجه به استراتژی و شرایط خود، ساعات کاری مناسبی را برای خود برگزینید.

اهرم

یکی از عوامل دیگر که در انتخاب فارکس و بورس مطرح می شود، عامل اهرم است. مثلا بازار بورس تهران را درنظر بگیرید. در این بازار، هیچ اهرمی به منظور معاملات سهام وجود ندارد. در این بازار، میزان سهام خریداری شده توسط شما به میزان سرمایه شما باز می گردد.

اما در بازار فارکس می توان از اهرم معاملاتی زیادی برای معاملات خود استفاده کرد. گرچه استفاده از اهرم گاهی مفید و گاهی نیز ممکن است ضررآفرین باشد. گاهی استفاده از اهرم سبب از دست رفتن سرمایه زیادی می شود.

 

 

مالکیت، یکی از عوامل انتخاب میان فارکس و بورس

در بازار فارکس درصورت معامله بستن، مالک یک ابزار مالی در هنگام خرید و فروش هستید. شما بصورت مجازی صاحب این ابزار هستید و از آن استفاده می کنید.

اما در بازار بورس، زمانیکه سهام یک شرکت را خریداری می کنید، بصورت قانونی صاحب بخشی از مالیکت یا سودآوری آن شرکت خواهید بود. در این  بازار، حتی اگر میزان سهام بالا باشد و شما سهامدار عمده شرکت محسوب شوید، می توانید در تصمیمات مهم شرکت دخالت داشته باشید.

نوع بازار

بازار فارکس، بازاری دو جهته محسوب می شود. یعنی علاوه براینکه می توان هر جفت ارز را خریداری کرد، این جفت ارز قابل فروش نیز هست. مثلا فرض کنید پیش بینی کردید که با دارا بودن جفت ارز USDCAD سود بدست خواهید آورد. بنابراین این جفت ارز را خریداری می کنید.

درصورتیکه پس از ورود شما به این بازار، نرخ این جفت ارز بالاتر از نقطه ورود شما افزایش یابد، شما به همان میزان سود دست خواهید یافت.

درصورتیکه این نرخ به کمتر از نقطه ورود برسد، ضرر خواهید کرد. می توانستید قبل از اینکه وارد معامله شوید، درمورد نزول قیمت این جفت ارز تحلیل تکنیکال انجام دهید. در این صورت، در زمان ورود، بجای خرید این جفت ارز اقدام به فروش آن می کردید. با  کاهش قیمت این جفت ارز، سود زیادی بدست می آوردید.

اما بازار بورس، یک بازار یک جهته است. به همین دلیل می توانید برای فروش یک سهم، ابتدا آن را خریداری کرده و سپس به فروش برسانید. اما نمی توانید قبل از اینکه صاحب یک سهم باشید، آنرا بفروشید.

 

تحلیل تکنیکال در فارکس و بورس

همانگونه که می دانید، تحلیل تکنیکال که در بسیاری مقالات، تحلیل تکنیکال بورس خوانده می شود، در موفقیت در بازارهای مالی بسیارموثر است. این تحلیل برطبق بررسی حرکات قیمت در گذشته، به بررسی و پیش بینی آینده قیمت می پردازد.

با استفاده از تحلیل تکنیکال می تواند قیمت اوراق، کالاها و سایر عوامل موثر بر قیمت را براساس تغییرات قیمت، حجم پیش بینی کرد. به گفته ی آقای جی‌پرینگ در کتاب Technical Analysis Explained، اصلی ترین هنر تحلیل تکنیکال در این است که می توانید در مراحل اولیه تغییرات قیمتی، با ورود به سهم به منظور بازدهی، موج سواری می کنید.

یکی از نکات مهم درمورد تحلیل تکنیکال این است که تحلیل تکنیکال نموداری در بازارهای زیادی کاربرد دارد. از این تحلیل نه تنها در بازارهای مالی ازجمله بازار سرمایه و بورس به کار می رود بلکه در بازارهای دیگری همچون بازار فارکس، بازار مسکن و بازار کالاهایی مانند محصولات کشاورزی، فلزات رنگی و غیره نیز کاربرد دارد.

با استفاده از تحلیل تکنیکال قادرید تنها به کمک دانش نموداری و تکنیکی خود و بدون نیاز به دانستن اخبار و شایعات و عوامل بنیادی، می توانید رفتار بازار را بررسی کرده و در آن فعالیت داشته باشید. برطبق نکات موجود در تحلیل تکنیکال، تمام اطلاعات مهم بازار را می توان با توجه به قیمت ها و حجم معاملات بررسی و پیش بینی کرد.  در ادامه به بررسی تحلیل تکنیکال در بازارهای فارکس و بورس می پردازیم.

 

 

تحلیل تکنیکال در بازار فارکس

یکی از بهترین ابزارها برای موفقیت در بازار فارکس، انجام تحلیل تکنیکال است. در این تحلیل با مطالعه نمودارها و تحلیل روندها می توانید به موفقیت های بیشتری برسید. همچنین مطالعه جهت گیری های بازار کمک می کند گام های هوشمندانه تری در این مسیر بردارید.

 

تحلیل تکنیکال در بازار بورس

تحلیل بازار کمک می کند فراز و نشیب های بازار را پیش بینی کنید و از آن با خبر شوید. به کمک تحلیل می توانید زودتر به مقصد برسید. سرمایه گذاران در این تحلیل با شاخص ها، اعداد و نمودارها در ارتباط هستند. اما مهمتر از همه، در این تحلیل، رفتار انسان ها در بازارهای مالی و آموزش بورس را می توانید بررسی کنید.

هر معامله گری که در بازار بورس به معامله و فعالیت می پردازد، درواقع آن بازار را شکل می دهد. احساسات این سرمایه گذاران و معامله گران تا حد زیادی قیمت را تعیین می کنند. این موضوع بخصوص در بازار بورس بیشتر مشاهده می شود.

امیدواریم تحلیل تکنیکال را بخوبی بیاموزید و در بازارهای فارکس و بورس بکار گیرید.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه