ارسال به دیگران پرینت

نکته طلایی | ترس از ارتفاع

نکته های طلایی برای این که از ارتفاعات نترسیم!

ترس یکی از حالات انسان است که گاهی باعث می‌شود فرد از انجام کاری دست بکشد. یکی از انواع ترس ترسیدن از ارتفاع است.

نکته های طلایی برای این که از ارتفاعات نترسیم!

چطور به ترس از ارتفاع غلبه کنیم؟

ترس یکی از حالات انسان است که گاهی باعث می‌شود فرد از انجام کاری دست بکشد. یکی از انواع ترس ترسیدن از ارتفاع است. این ترس می‌تواند از ایستادن روی یک صندلی باشد یا رفتن به قله کوه و نگاه کردن به پایین. اما خوشبختانه ترس از ارتفاع یکی از ترس‌هایی است که می‌توان بر آن غلبه کرد. ما برای غلبه بر این ترس راه‌های زیر را توصیه می‌کنیم.

1-ترس خود را بپذیرید

اگر از ارتفاع می‌ترسید، اولین قدم این است که ترس خود را بپذیرید. اگر از ترس خود فرار کنید هیچ‌وقت نمی‌توانید بر آن غلبه کنید. قبول کنید که از اینکه بالای کوه بروید یا از نردبانی بلند بالا بروید می‌ترسید.

2- کم‌کم شروع کنید

اصلاً فکر نکنید که یک روزه می‌توانید ترس خود را کنار بگذارید. اگر چند بار سعی کرده‌اید به قله کوهی بروید و این کار را نکرده‌اید، از ارتفاع کم شروع کنید. می‌توانید هربار تا بخشی از کوه بالا بروید و کم‌کم به صعود به قله فکر کنید.

3- به پایین نگاه نکنید

سعی کنید تمرکز خود را حفظ کنید و به مناظر پایین نگاه نکنید. چون ممکن است سرگیجه بگیرید یا حمله عصبی به شما وارد شود. وقتی پایین را نگاه می‌کنید، کنترل خود را از دست می‌دهید. پس این کار نکنید.

4- خودتان را آرام کنید

ممکن است کسانی که ترس از ارتفاع شدید داشته باشند، دچار اضطراب و حمله عصبی شوند. پس سعی کنید خود را آرام کنید. اگر می‌خواهید به قله کوهی صعود کنید به این فکر کنید که با تجهیزاتی که دارید اتفاقی برای شما نخواهد افتاد. نفس عمیق بکشید و ذهن خود را آرام کنید.

 5- انگیزه داشته باشید

اگر تصمیم گرفته‌اید که بر ترس خود غلبه کنید، باید انگیزه انجام این کار را هم داشته باشید. می‌توانید از دوستانتان بخواهید که با هم از کوه بالا بروید و آن‌ها می‌توانند به شما انگیزه بدهند که این کار را به پایان برسانید. به خودتان ایمان داشته باشید و از زمین خوردن نترسید.

6- همراه داشته باشید

اگر کسی همراه شما باشد، ترستان کمتر خواهد شد. چون هر دو به هم کمک می‌کنید و می‌توانید از هم آرامش و امنیت بگیرید. به کسی که همراهتان است اعتماد کنید و بر ترس خود غلبه کنید.

7- تمرین کنید

چیزی که باعث می‌شود کم‌کم ترس خود را کنار بگذارید، تمرین کردن است. سعی کنید که بالا رفتن از ارتفاع را زیاد تمرین کنید و خود را در معرض فضاهای بلند قرار دهید. این کار به رویارویی با ترس کمک می‌کند.

8- از دارو استفاده کنید

متأسفانه هنوز هیچ دارویی مشخصاً برای غلبه بر ترس پیدا نشده. اما می‌توانید برای غلبه بر اضطراب و حملات عصبی داروهای ضداضطراب مصرف کنید. همچنین بهتر است با یک مشاور صحبت کنید تا بتوانید کم‌کم ترستان را کنار بگذارید.

ترسیدن چیز بدی نیست. ترس به ما کمک می‌کند که گزینه‌های بهتر را انتخاب کنیم و اشتباه نکنیم. اما اگر این ترس زندگی شما را فلج کرده و از حد عادی بیشتر است باید بر آن غلبه کنید زیرا ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

 

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه