ارسال به دیگران پرینت

افغانستان | طالبان

وزیر کشور طالبان: با آمریکا دشمنی نداریم

وزیر کشور دولت موقت طالبان گفت: آمریکا را دشمن خود نمی‌دانیم و در آینده روابط حسنه با واشنگتن و سایر کشورهای جهان خواهیم داشت.

وزیر کشور طالبان: با آمریکا دشمنی نداریم

سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور دولت موقت طالبان گفت: به آمریکا به عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و در آینده روابط حسنه با واشنگتن و سایر کشورهای جهان خواهیم داشت.

حقانی در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به این سؤال که آیا طالبان هنوز آمریکا را به‌عنوان دشمن خود می‌دانند، گفت: «در حال حاضر ما به آنها به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره‌ دیپلماسی صحبت کرده‌ایم. زمان آن است تا درباره‌ی دیپلماسی صحبت کنیم.»

وزیر کشور طالبان تاکید کرد: این گروه در آینده روابط حسنه با آمریکا و سایر کشورهای جهان خواهد داشت.

وی در این گفت‌وگو با اشاره به توافق دوحه میان طالبان و امریکا، تأکید کرد که طالبان به این توافق پایبند بوده و افغانستان هرگز تهدید تروریستی برای واشنگتن نخواهد بود.

حقانی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره‌ بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان نیز اظهار داشت: «کار بر روی مکانیسم بازگشایی مدارس دخترانه ادامه دارد و ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم عزت و امنیت دختران را تضمین کنیم.»

وی در ادامه تأکید کرد هیچ کس مخالف تحصیل دختران نیست و مردم افغانستان به‌زودی خبرهای خوبی در مورد این موضوع خواهند شنید.

آمریکا برای بازداشت سراج الدین حقانی ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده و وی همچنان در لیست تروریستی این کشور قرار دارد.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      طالبان به سرعت پیشرفت می کندچون راه درست راانتخاب کرده است مسئولین جمهوری اسلامی یاد بگیریددائماآمریکاه رادشمن مامردم ایران فریادنزنید که هربدبختی داریم بخاطردشمنی بادنیاست البته به جزکمونیستها...

    • ناشناس ارسالی در

      جای،شما طالبان یک جزیره متروکه است نه کابل

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه