ارسال به دیگران پرینت

جن ساکی اعلام کرد:

آمریکا همچنان منابع مالی افغانستان را آزاد نمی کند

آمریکا می گوید که این کشور نمی‌تواند منابع مالی و اعتبارات دلاری دولت پیشین افغانستان را آزاد کند.

آمریکا همچنان منابع مالی افغانستان را آزاد نمی کند

 آمریکا اعلام کرده که همچنان نمی‌تواند منابع مالی و اعتبارات دلاری دولت پیشین افغانستان را آزاد کند.

این خبر را «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرده است. این مقام کاخ سفید روز دوشنبه گفت: ایالات متحده هنوز نتوانسته راهی برای آزادسازی منابع مالی ذخیره شده دولت افغانستان که در حال حاضر مسدود است، پیدا کند تا این منابع مالی مستقیم برای مردم افغانستان هزینه شود و نه طالبان.

ساکی در ادامه افزود که طالبان در حال حاضر به این ذخایر دسترسی ندارند و وضعیت این منابع به دعاوی جاری توسط قربانیان ۱۱ سپتامبر و سایر حملات تروریستی بستگی دارد و حداقل تا پایان سال و شاید پس از آن روند مسدودی منابع مالی دولت پیشین افغانستان ادامه داشته باشد.

پیش از این، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان اعلام کرده بود که در مذاکرات آتی این گروه با آمریکا تلاش خواهد شد تا دارایی‌های مسدود شده افغانستان آزاد شود مجاهد با اشاره به دیدار مذکور گفت که مقامات طالبان در چارچوب توافقات دوحه هر از گاهی با نمایندگان آمریکا دیدار می‌کنند که این دیدارها می‌تواند مفید واقع شود.

با ورود به فصل سرما، نهادهای بین المللی درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده اند حال آنکه گفته می‌شود در مواجهه با بحران نقدینگی، نظام بانکی این کشور هم تا فروپاشی، بیش از چند ماه فاصله ندارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه