خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد؛

اختصاص ۶ هزار میلیارد برای تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری کشور

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص شش هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری کشور خبر داد.

اختصاص ۶ هزار میلیارد برای تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری کشور

 علی‌اصغر شال‌بافیان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه لرستان به واسطه پتانسیل‌های فرهنگی و تاریخی کهن و غنی و همچنین جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد، یکی از استان‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری می‌تواند باشد اظهار داشت: این پتانسیل‌ها باید تبدیل به جاذبه‌های گردشگری شوند و در این راستا معرفی و آگاهی بخشی مناسبی هم در سطح ملی و هم بین المللی در این رابطه باید صورت بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای حوزه گردشگری عنوان کرد: در لرستان در این رابطه دچار کمبود هستیم و باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در بسته سفر تورهای مسافرتی قرار گرفتن برای لرستان بسیار مهم است افزود: در این راستا در کنار جشنواره اقوام، میزبان بسیاری از دفاتر خدماتی و مسافرتی استان‌های کشور هستیم که ارائه بسته‌های سفر مناسب به لرستان می‌توانند نقش آفرینی کنند.

شال بافیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای همکاری بین استان‌های مختلف در حوزه گردشگری، استان‌های غرب را در قالب محور غرب تعریف کرده ایم ادامه داد: استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام به عنوان استان‌های محور غرب تعیین شده اند، مدیران میراث فرهنگی هر یک از این استان‌ها مسئول یکی از کمیته‌های متناظر این محور غرب شده اند، با حمایت استانداران این پنج استان، به صورت دوره‌ای برنامه‌های محور غرب مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: برای تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری کشور از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی مبلغ شش هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این میزان دو هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی و ما بقی آورده بانک‌های عامل است.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این میزان تسهیلات برای تکمیل، بازسازی و تجهیز واحدهای اقامتی و تأسیسات گردشگری در طول سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه