ارسال به دیگران پرینت

تولید کننده | درج قیمت تولید کننده

الزام درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده کالا از اول اردیبهشت

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: یکی از عوامل اصلی در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازارمیباشد که لازمه این امر اطلاع رسانی دقیق، بهنگام و نظام مند در مورد قیمت گذاری کالا و خدمات به مصرف کنندگان است.

الزام درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده کالا از اول اردیبهشت

درویش علی حسن زاده اظهارکرد: به منظور اجرای مرحله پنجم پروژه شفاف سازی قیمت و بر اساس تصمیمات کارگروه مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی در راستای ایجاد شفافیت در نظام توزیع، رقابت در بازار، تعدیل و واقعی سازی قیمت ها و اطلاح نظام توزیع کالا و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی با توجه به زمانبندی پروژه و هماهنگی های با وزارت جهاد کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: همه واحدهای تولید کننده و وارد کننده کالاها از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1401 نسبت به درج همزمان قیمت تولید کننده/ وارد کننده و قیمت مصرف کننده که در برگیرنده مجموع هزینه ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/ وارداتی و ضرایب توزیعی ابلاغ شده با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است اقدام کنند. 

وی همچنین افزود: تمامی کالاهای تولیدی به استثنای اقلام دارویی و پزشکی، محصولات و کالاهای عرضه شده در بورس، مواد اولیه و کالاهای واسطه ای غیر قابل عرضه به مصرف کننده نهایی، انواع مصالح ساختمانی و محصولات غیر قابل بسته بندی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیور آلات، انواع لوازم التحریر غیر قابل بسته بندی، انواع صنایع دستی، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیر بسته بندی، محصولات کشاورزی غیر بسته بندی و کالاهای صنفی که در محل تولید عرضه میگردند از قبیل آش، حلیم، قنادی و..... مشمول پروژه شفاف سازی قیمت از طریق درج همزمان قیمت تولید کننده / وارد کننده و مصرف کننده می باشند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کلیه واحدهای مشمول موًظف به اجرای قوانین و مقررات مصوب بوده و در صورت عدم اجرای قوانین و مشاهده تخلفات احتمالی در این خصوص با مراکز و افراد خاطی مطابق قانون برخورد و ضمن تشکیل پرونده تخلفات به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه