ارسال به دیگران پرینت

رئال مادرید | راز یک موفقیت بزرگ

رئال مادرید و فاکتورهای موفقیت

راز یک موفقیت بزرگ درکجاست؟ فرمول آن چگونه به دست می آید؟ چرا همای سعادت فقط بر دوش تعداد اندکی می نشیند؟ چگونه در عرصه های گوناگون اجتماعی یک تن یا یک گروه می تواند به قله پیروزی برسد؟ گفته شده که باید رفتار، شخصیت و سبک زندگی ات را طوری تغییر دهی تا به آهستگی، تغییرات مثبت را در پیش رو مشاهده کنی. این در مرحله عمل، کمی دشوار است اما شدنی ست.

رئال مادرید و فاکتورهای موفقیت

نوشته: محمدجواد لسانی

راز یک موفقیت بزرگ درکجاست؟ فرمول آن چگونه به دست می آید؟ چرا همای سعادت فقط بر دوش تعداد اندکی می نشیند؟ چگونه در عرصه های گوناگون اجتماعی  یک تن یا یک گروه می تواند  به قله پیروزی برسد؟ گفته شده که باید رفتار، شخصیت و سبک زندگی ات را طوری تغییر دهی تا به آهستگی، تغییرات مثبت را در پیش رو  مشاهده کنی. این در مرحله عمل، کمی دشوار است اما شدنی ست.

شاید روش مطمئن برای کشف فاکتورهای موفقیت  این باشد که احوال گروه های موفق را به صورت عینی بررسی کنی تا به نتیجه قطعی برسی. یافتن یک نمونه مسلم در میان آنان که بدون تقلب و رانت،  پیروز شده اند کار سختی نیست. آنها که همین چند روز گذشته یک فیلم یا مسابقه هیجان انگیزی را دنبال کرده باشند شاید بتوانند به این پرسش پاسخ دهند سرنخ یک موفقیت در یک مطالعه علمی به دست می آید. مسئله ما راه های ممکن برای غلبه بر مشکلات است.

WhatsApp Image 2022-05-02 at 3.19.40 PM

در اینجا می توان یک مثال جذاب ورزشی زد  تا  پاسخی جذاب  به این پرسش کاربردی داده شود؛ در فصل پیش رو، یک  تیم صاحب نام در لیگ فوتبال اسپانیا می تواند چهار هفته مانده به پایان رقابت ها به مقصد زودهنگام برسد  و خیال همه را بابت شناخت  قهرمان راحت کند.  رئال مادرید، در این فصل، سیری تماشایی برای درخشش خود طی کرد تا این شاهین سپید  که هنوز  ۸۱ امتیاز دارد  برای  35 امین بار در جام برتر اسپانیا، در ارتفاع بالایی پرواز کند. البته در اخبار، تقریبا همه دوستداران فوتبال، در چند سطر کوتاه شنیدند که چه کسی در لالیگا  قهرمان شده اما بد نیست اطلاعاتی مفید و  کاربردی را یادآورشد که این عامل ها سبب بزرگی و سیادت یک تیم می شوند.

نخست آنکه توصیه شده  «هدف» خود را دقیقا بشناس و آن را دقیقا از بزرگان فن بیاموز. این کار باعث می‌شود که برایتان روشن شود که آیا واقعا قصد دست رسی به این هدف را داری یا نه. آنگاه چشم انداز برایت  مشخص می کند چه کاره ای و در میان جمع چقدر وزن داری.  قهرمانی رئال مادرید در موقعیتی به دست آمد که این تیم، در چند هفته گذشته باخت سنگینی برایش رقم خورد به عبارتی در ال کلاسیکو در برابر حریف دیرین و سنتی خود بارسلونا چهار برصفر شکست خورد و شوربختانه آنکه، رئال به عنوان میزبان این مسابقه بود و در برابر چشمان هواداران غمگینش مسابقه را با خاطره تلخی به دقیقه پایانی رساند. در همین ایستگاه می توان تفاوت نخست این تیم اسپانیایی را با اغلب تیم های فوتبال جهان  احساس کرد. این ایستگاه جایی ست که خیلی ها به حاشیه می روند اما کاری باید کرد. به فاکتور دوم موفقیت مراجعه کن! اگر می‌خواهی موفق شوی شکست بخور، درس بگیر شکست بخور درس بگیر، با دیگران که به نومیدی و خودزنی روی می آورند کاری نداشته باش! . آنگاه گوهر موفقیت خود را از دل خاکستر بر تو عیان می‌کند. البته که عبور قدرتمند از خاطرات تلخ، کار هر کسی نیست. هر گروهی بتواند در پالایش خاطرات ناگوار، قوی تر عمل کند. با این ذهنیت سپید می تواند آینده ای سرافراز برای خود رقم بزند. این نگرش بزرگ  تنها از  عهده یک رهبر یا مدیر یا ناخدا و در اینجا  کارلو آنجلوتی  سر مربی آرام تیم،  بر نمی آید که بتواند جو سنگین و  ناامیدکننده  را که  بر سر باشگاه، سایه شومی انداخته محو کند بلکه این شگرد نیازمند  یک برگشت به گذشته است. باید به بک گراند سوژه نگاه کرد و  این منش را در پیشینه تیم های بزرگ دریافت. آنها می توانند شخصیت خود را دوباره بازسازی کنند تا بدون هزینه  به جریان طبیعی بازی برگردند و خود را به طور کامل ریکاوری کنند. این فکر حتی  زمانی که غولی چون کریستین رونالدو باشگاه پرطرفدار را ترک کرد به ذهن شماری  از علاقمندان و رقیبان تیم خطور کرد که  این تیم دیگر بر نمی خیزد به ویژه پس از قهرمانی آتلتیکو در سال گذشته و انتخاب یک مربی با انگیزه در تیم قدرتمند رقیب، برخی را به این توهم انداخت که دیگر راهی جز این نیست که  رئال مادرید  به سختی  زمین می خورد! اما بنا به گواهی همان روحیه نهادینه شده، بازهم رئال از پس ابرهای سیاه یأس و بدبینی  بیرون آمد و خودباوری خویش را به رخ جهان کشید. آن روحیه را قبلا بزرگان تیم در رختکن  تعلیم داده اند و در حافظه تیم محافظت می شود.

WhatsApp Image 2022-05-02 at 3.19.14 PM (1)

یک نکته ظریف آنکه سرمربی رئال تاکنون در عمر حرفه ای خود نتوانسته بود  قهرمانی لالیگا را کسب کند. اما در گنجینه ذهن باشگاه از این مربی برجسته شد که  که او قبلا توانسته جام قهرمانی را در چهار لیگ  معتبر اروپا یعنی لیگ جزیره، سری آ در  ایتالیا، لیگ فرانسه  و بوندسلیگا ی آلمان کسب کند. سفارش شده که به چیزهای افتخار انگیزی  باید فکر کرد تا آنها تکرار شوند.  قهرمانی در لالیگا، به روشنی توانست کلکسیون مربی گری کارلو را با شکوه تر از گذشته سازد. هرچند که این مربی چندان هم صاحب تاکتیک بزرگانی چون یورگن کلوپ  و ژاوی هرناندز نیست اما فرق او در این است که باید طوری بجنبد و ژست بگیرد و صبوری به خرج دهد  تا روحیه  تیمی به اوج خود برسد.

عامل دیگر قهرمانی رئال  را باید در  از خودگذشتگی خود  تیم هم جستجو کرد که با ذهنیت اعتبار  برای  لباس خود به زمین می رود. اگر خوب گوش کنند افتخارات گذشته این ارزش والا  را  نجوا می کنند.

عامل دیگر موفقیت رئال مادرید  حضور ستارگانی است که در تمامی پست های زمین برای خود جایگاه برجسته ای دارند و در نقاط مختلف مستطیل سبز  می توان آنها را یافت. از میان آنها در حال حاضر  می توان به تیبو کورتوآ، لوکا مودریچ، وینیسیوس جونیور و کریم بنزما اشاره کرد. مارسلو ویریا بازیکن پیشکسوت شد که در ۲۴ جام قهرمانی دوشادوش این تیم حاضر بوده و در جشن پیروزی آن شریک شده که این به خودی خود افتخاری بزرگی است که نصیب این بازیکن بازی ساز شده. پس اگر می خواهی در گروه بمانی باید تا پای جان بجنگی و تعصب بورزی وگرنه انگشت نما می شوی!

WhatsApp Image 2022-05-02 at 3.20.24 PM

چهارمین عامل قهرمانی تیم را باید حضور پرشور  هوادارانی دانست که بسیار به تیم خود وفادار مانده اند وبه شکل پرشماری در  ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حاضر می شوند و الحق، نقش موثری هم در گرمابخشی ایفا می کنند. آنها حتی با سفر به مکان ها، شهر و حتی کشورهای دور و نزدیک تیم خود را تنها نمی گذارند. گاهی در  گزارش ها دیده شده که پدر و پسر یا مادر و دختر، یا حلقه دوستان حضور فعال خود را در استادیوم به اتبات رسانده اند تا در پیروزی تیم محبوب شان  سهم به سزایی داشته باشند حتی اگر آن روز حال تیم به خوبی همیشه نباشد آنها باید نقش دکتر تیم را بازی کنند. روزهای آینده هم برای لیگ قهرمانان اروپا بسیار اهمیت دارد و رئال مادرید توانسته به خوبی پیش رود. این تیم هم چون دیگر تیم های بزرگ اروپا باید خود را برای بالا رفتن بیشتر آماده کند. شانس قهرمانی در آنجا هم دور از دسترس نیست. مگر آنکه اتفاق نادری رخ دهد.

باری از این فاکتورهای موفقیت می توان در هر عرصه دیگری بهره برد زیرا فرمول، همه جا کار خود را می کند.

به مناسبت فرخنده این قهرمانی که با ایام خوب بهار اردیبهشتی قرین شده به تمامی طرفداران این تیم بزرگ به ویژه در میهن عزیز ایران تبریکات صمیمانه ابراز می شود.

 

منبع : 55آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه