ارسال به دیگران پرینت

سلامتی | تغذیه

خانم ها با خوردن این خوراکی‌ها دیگر هیچ دردی حس نخواهید کرد | تغذیه در دوران عادت ماهیانه

تغذیه صحیح در دوران عادت ماهانه کمک می‌کند که با سلامت جسم و آرامش روان بیشتری، این دوران پر التهاب را پشت سر بذارید.

خانم ها با خوردن این خوراکی‌ها دیگر هیچ دردی حس نخواهید کرد | تغذیه در دوران عادت ماهیانه

در این خبر سعی کرده ایم چند مورد از این مواد غذایی را به شما معرفی کنیم اما داشتن برنامه تخصصی به بهبود حال و شرایط شما در این دوران قطعا کمک می کند.

زردچوبه: زردچوبه یکی از بهترین ادویه ها ، برای گذراندن دوران قاعدگی است . به خاطر خاصیت ضدالتهابی و ضدتورم می توانید با اضافه کردن آن به غذای خود ، درد این دوران را کاهش دهید.

آب: در دوران قاعدگی بیش از هر زمان دیگری ، به مایعات سالم و آب نیاز دارید . زیرا آب بدن شما همراه با خون ریزی ازبین می رود .

موز: موز حاوی فیبر ، پتاسیم و کلسیم است ؛ فیبرها در از بین بردن دردهای عضلانی و همچنین دردهای دوران قاعدگی بسیار موثر هستند .

پرتقال: پرتقال حاوی ویتامین C است و منبع مفیدی از کلسیم نیز محسوب می شود ، این میوه می تواند علاوه بر تضمین انرژی و سلامت جسم در عادت ماهانه، به بهبود حالات روحی فرد نیز کمک کند .

سبزیجات سبز: در دوران قاعدگی میزان آهن ، افت بیشتری پیدا می کند ؛ در نتیجه مشکلاتی مثل سرگیجه ، کلافگی و خستگی به خانم ها غلبه می کند . به همین دلیل می توان با مصرف سبزیجات سبز ، این کمبود را جبران کرد.

چای نعنا: مصرف آن باعث آرامش اعصاب خانم ها در دوران قاعدگی خواهد شد و تحمل درد جسمی نیز تسهیل می شود . این چای به بهبود مشکلات گوارشی و کاهش درد ناحیه شکم نیز کمک می کند.

غذاهای حاوی منیزیم: منیزیم مهم ترین عامل برای کاهش التهابات بدن می باشد . می توانید با مصرف منیزیم موجود در غذاهایی مثل اسفناج یا تخم کدو تا حد زیادی درد و ورم این دوران را کاهش دهید

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه