ارسال به دیگران پرینت

سلامتی | تغذیه

خواص ترکیب توت خشک و ماست: ترکیبی که سلامت روده را تضمین می کند!

نگاه کلی به ماست و توت خشک مصرف منظم ماست، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. توت خشک نیز از جمله میوه های خشکی است که دستگاه گوارش را تقویت و کارایی آن را افزایش می دهد. به باور بسیاری از پزشکان گیاهی، مشکل یبوست با مصرف منظم توت از بین می رود.

خواص ترکیب توت خشک و ماست: ترکیبی که سلامت روده را تضمین می کند!

به باور بسیاری از پزشکان، روده ما، دومین مغز بدن است. بدن ما مستقیماً تحت تأثیر آنچه می خوریم قرار دارد. لذا آنچه مصرف می‌کنید و مصرف نمی‌کنید برای سلامت دستگاه گوارش شما اهمیت حیاتی دارد. کسانی که مشکل یبوست دارند عموماً غذاهایی مانند میوه های خشک و ماست و شیر با ارزش پروبیوتیک بالا را ترجیح می دهند. به طوری که همواره زردآلو خشک را برای از بین بردن یبوست توصیه می کنند.

با این حال، میوه خشک دیگری نیز وجود دارد که جایگزین مناسبی برای کسانی است که زردآلو دوست ندارند: توت خشک. توت خشک حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آهن است. جدای از اینها، سرشار از ویتامین K، پتاسیم و ویتامین E نیز می باشد.

 
 

در اینجا فواید و خواص ترکیب توت خشک و ماست که عملکرد روده ها را دو چندان می کند، مورد بررسی قرار گرفته است

 
 

خواص ترکیب توت خشک و ماست

توت خشک به دلیل ساختار فیبری که دارد به عملکرد منظم روده ها کمک می کند. مصرف توت خشک همراه با ماست هم برای تنظیم دستگاه گوارش و هم غلبه بر افزایش قند خون مفید است. توت یک قند طبیعی است که ضرر چندانی برای افراد دیابتی ندارد. اما با این حال افراد دیابتی نباید در مصرف توت، زیاده روی کنند.

بسیاری از مطالعات علمی بر روی ویژگی متعادل کننده قند خون توت متمرکز شده اند. ماده ای به نام DNJ (1-deoxynojirimycin) موجود در توت، آنزیمی را که در هضم غذا نقش دارد سرکوب می کند و باعث می شود قند خون آهسته تر افزایش یابد. این باعث کنترل قند خون می شود.

 

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه