ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور: تغییر استانداران شایعه است

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: موضوعاتی که درباره تغییر استانداران مطرح می‌شود تکذیب می شود و استانداران با قدرت مشغول فعالیت هستند و گواهی می دهم که شبانه روز ندارند گفتن این صحبت‌ها در فضای مجازی هیچ کمکی برای بهبودی وضعیت کشور ندارد.

وزیر کشور: تغییر استانداران شایعه است

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه مقابله با کرونا که ظهر امروز برگزار شد، درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی موضوعاتی درباره تغییر استانداران مطرح می شود آیا این موضوع صحت دارد، گفت: موضوعاتی که درباره تغییر استانداران مطرح می‌شود تکذیب می شود و استانداران با قدرت مشغول فعالیت هستند و گواهی می دهم که شبانه روز ندارند گفتن این صحبت‌ها در فضای مجازی هیچ کمکی برای بهبودی وضعیت کشور ندارد.

وی ادامه داد: از افرادی که بر اثر بی اطلاعی این اقدامات را انجام می دهند خواهش می کنیم چنین کاری را نکنند. چراکه هیچ کمکی این موضوعات به مردم نمی کند و یک مدیر با قدرت در حال انجام وظیفه است و اظهار نظر این چنینی درست نیست.

وی همچنین درباره تردد از مرز زمینی بدون روادید به عراق گفت: رایزنی با دولت عراق انجام شده اما هنوز تصمیمی مبنی بر تردد بدون ویزا و روادید گرفته نشده است و زائران با روادید از مرز زمینی عبور می کنند.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مرز دوغارون گفت: آنچه که در مرز اتفاق افتاده حاصل سوءتفاهم برخی مسئولان محلی افعانستان درباره محدوده مرزی است و به آنها یادآوری شد که باید محدوده های مرزی را رعایت کنند. براداران ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تذکرات لازم را دادند و امیدواریم توجه کنند. مسائل دوستی بین دو کشور را نباید افرادی بر اثر سوءبرداشت و سوءتفاهم دچار خدشه کنند.چرا که ملت افغانستان از این موضوع حتما ضرر خواهند کرد. حمل و نقل جاده ای و تامین مایحتاج مردم افغانستان از طریق مرزها صورت می گیرد و تجار ما این کار را انجام می دهند از همین رو در صورت بروز هر مشکلی اولین کسی که ضربه می خورد مردم عزیز افغانستان هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه روز قدس و عید سعید فطر گفت: در برنامه روز قدس رعایت شیوه نامه ها ضروری و مورد تاکید است تا انشالله دچار مشکل نشویم.

وزیر کشور درباره موضوعات مطرح شده در جلسه قرارگاه نیز گفت: در این جلسه درباره وضعیت کرونا در دنیا بحث شد و در حال حاضر وضعیت خاصی نیست و لزومی به تصمیم گیری خاصی درباره مرزها نبود.

وحیدی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه درباره دوز سوم تاکید شد برابر مقررات هوشمند افرادی که دوز سوم دریافت نکرده اند باید برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد اصناف باید QR کد را دریافت کنند و باید برای دریافت آن اقدام کنند. موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث بازگشایی مدارس بود در حال حاضر ۹۲ درصد مدارس باز هستند و مشکل خاصی نداشتیم و درخصوص سلامت دانش آموزان مورد خاصی گزارش نشده است.

وزیر کشور درخصوص سفرهای خارجی نیز گفت: برای سفر خارجی هم باید پروتکل رعایت شود.

وی ادامه داد: در این جلسه درخصوص سویه های جدید کرونا بحث شد و ما فعلا موضوع خاصی نداشتیم اما باید مراقبت ها ادامه پیدا کند همچنین بازدیدها از صنوف ادامه دارد و ۹۳۶ مورد پلمب داشتیم.

وی درباره تعطیلات عید فطر گفت: در این تعطیلات محدودیت جاده ای نداریم. درخصوص نماز عید فطر تجمعات باید در فضای باز باشد.

وزیر کشور درباره کاهش،میزان رعایت پروتکل ها گفت: در حال حاضر میزان رعایت تا ۶۰ درصد است و عادی انگاری شده که این موضوع به ما ضرر می زند و باید در این خصوص رعایت بیشتری صورت گیرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه