ارسال به دیگران پرینت

تکذیب هجوم گسترده آوارگان افغان به مرزهای ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هجوم گسترده آوارگان افغان به مرز‌های ایران کذب است.

تکذیب هجوم گسترده آوارگان افغان به مرزهای ایران

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده آوارگان افغانستانی به سمت مرز‌های ایران مربوط به هفتم شهریور ماه سال گذشته و در پاکستان تهیه شده است.

وی اضافه کرد: محل تهیه فیلم مرز جالق و کلگان در حوزه سرزمینی پاکستان است و ارتباطی با ورود آوارگان افغانستانی به ایران ندارد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارش فرماندهی مرزبانی و استانداری سیستان وبلوچستان این جمعیت وارد ایران نشده‌اند.

میراحمدی اضافه کرد: در تابستان سال گذشته با توجه به تغییرات حکومت و نگرانی‌های ایجاد شده برای بخشی از مردم افغانستان، جمعیت قابل توجهی به سمت مرز‌های ایران به راه افتادند، اما روزانه حدود ۵ هزار نفر آنان متوقف و به افغانستان هدایت شدند.

وی ورود غیرقانونی برخی از آوارگان افغان به ایران را در آن مقطع، محتمل دانست و خاطرنشان کرد: برای این منظور با تشدید اقدامات مراقبتی در مرزها، ورود غیرقانونی به کشور تحت کنترل بیشتری قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: هم اکنون هم روزانه بالغ بر یکهزار نفر به مرز‌ها می‌آیند، اما از ورود غیر قانونی این اتباع، جلوگیری می‌شود.

میراحمدی یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در افغانستان، تلاش برای ورود غیر مجاز به ایران همچنان ادامه دارد، هرچند روند آن کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کنترل و مدیریت این مهم مستلزم تحول اساسی در انسداد، مراقبت و کنترل مرز مرز‌ها و مدیریت ورود اتباع غیر مجاز است.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      هر موقع مسئولین خبری را تکذیب می کنند برعکس آن توی جامعه اتفاق می افته این همه افغانی که مثل مور و ملخ شهر های کشور را گرفته از زمین سبز شده اند چرا جلو این همه افغانی گرفته نمیشه زمانی که کاربه جای باریک کشیده شد دودش توی چشم همه میره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه