ارسال به دیگران پرینت

مسکو | وزارت دفاع انگلیس | جنگ اوکراین | جنگ | روسیه

انگلیس مدعی کاهش سرعت پیشرفت روسیه در جنگ اوکراین شد

وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای مدعی کاهش سرعت پیشرفت روسیه در جنگ اوکراین شد.

انگلیس مدعی کاهش سرعت پیشرفت روسیه در جنگ اوکراین شد

این وزارتخانه در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد: روسیه از زمانی که تمرکز خود را به اشغال کامل دونباس تغییر داده، پیشرفت های جزئی در برخی مناطق داشته است.

بیانیه ادعایی وزارت دفاع انگلیس می‌افزاید: روسیه بدون وجود پشتیبانی لجستیکی و رزمی کافی، هنوز نتوانسته است به یک پیشرفت قابل توجه در اوکراین دست یابد.

بر اساس ارزیابی ارائه شده توسط این نهاد نظامی، «تصمیم روسیه برای محاصره کارخانه فولاد آزووستال ماریوپل به این معنی است که بسیاری از  نیروهای روس در شهر می مانند و دوباره اعزام نمی‌شوند. این درحالیست که دفاع اوکراین از ماریوپل نیروهای روسی را خسته کرده و کارایی رزمی آنها را کاهش داده است.»

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین ادعا شده است که پیشنهاد روسیه برای اینکه پرداخت غرامت به خانواده نیروهای فوت شده روس، توسط مقامات نظامی انجام شود «نشان دهنده تمایل مسکو به پنهان کردن مقیاس واقعی خسارت‌های متحمل شده در جنگ است.»

نزدیک به دو ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش در اظهار نظری بحث برانگیز به قدرت نظامی برتر روسیه در جنگ اوکراین اذعان و عنوان کرد که پیروزی این کشور یک احتمال واقعی بشمار می‌رود. این درحالیست که گفته می‌شود انگلیس کار آموزش نیروهای اوکراینی در خاک این کشور را آغاز کرده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه