ارسال به دیگران پرینت

روسیه | اوکراین | لندن | مسکو | جنگ

لندن: روسیه به اهداف اولیه خود در اوکراین نرسیده | از مقاومت بیش از اندازه مردم اوکراین شگفت‌زده شده اند

وزارت دفاع انگلیس گفته روسیه تاکنون به اهداف اولیه خود دست پیدا نکرده و «از مقاومت بیش از اندازه مردم اوکراین شگفت‌زده شده است». لندن همچنین مدعی شده روسیه مجبور به تغییر رویکرد عملیاتی خود شده و به‌دنبال «راهبرد فرسایشی» است.

لندن: روسیه به اهداف اولیه خود در اوکراین نرسیده | از مقاومت بیش از اندازه مردم اوکراین شگفت‌زده شده اند

وزارت دفاع روسیه در بیست و چهارمین روز از جنگ اوکراین با ارائه یک گزارش میدانی اعلام کرد که برای اولین بار از موشک فراصوت «کنیژال» استفاده کرده و یک انبار نظامی در اوکراین را منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه گزارش کرده است که سامانه موشک ساحلی باستون، مراکز رادیویی و اطلاعات الکترونیکی اوکراین در منطقه اودسا را از بین برده است و در مجموع «۶۹ تأسیسات نظامی اوکراین هدف قرار گرفته شده است که شامل سه سامانه اس-۳۰۰ و یک سامانه موشکی «باک-ام ۱» می‌شود و ۱۲ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی نیز در آسمان سرنگون شد».

وزارت دفاع روسیه همچنین در خصوص عملیات خود توضیح داد: «۱۹۶ پهپاد اوکراینی، یک‌هزار و ۴۳۸ تانک و خودروی زرهی و ۱۴۵ موشک‌انداز این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی منهدم شده است».

از طرف دیگر وزارت دفاع انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «کرملین تاکنون به اهداف اولیه خود دست پیدا نکرده است و مقاومت بیش از اندازه مردم اوکراین شگفت زده شده است».

وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرده است: «روسیه هم اکنون مجبور به تغییر رویکرد عملیاتی خود شده است و به دنبال راهبرد فرسایشی است. احتمالاً روسیه شلیک‌های خود را افزایش می‌هد که این به افزایش تلفات غیرنظامیان، تخریب زیرساخت‌های اوکراین و تشدید فاجعه انسانی منجر خواهد شد».

وزارت دفاع انگلیس همچنین ادامه داد: «(ولادیمیر) پوتین همچنین کنترل خود را بر رسانه‌های روس تقویت کرده است و سعی می‌کند بر نقل قول‌ها نظارت و کنترل داشته باشد و مشکلات عملیاتی ارتش روسیه و تلفات روس‌ها را از مردم کشورش پنهان کند».

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      لندن و واشنگتن چقدر حقیر شده اند که در فضای حرف ها میجنگند و پیروزی را در مقاومت تخیلی جستجو میکنند. کار به جایی رسیده که جواب حمله های روسیه را با جمله ها و حروف و گریم و فتوشاپ در فضای مجازی میدهند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه