ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی دولت انگلیس | روسیه | حمایت اوکراین | جنگ

انگلیس در واکنش به تصمیم روسیه علیه جانسون: به حمایت اوکراین ادامه می‌دهیم

لندن در واکنش به اعلام روسیه مبنی بر ممنوعیت ورود بوریس جانسون، نخست وزیر، لیز تراس، وزیر امور خارجه و بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به روسیه، اعلام کرد که به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد.

انگلیس در واکنش به تصمیم روسیه علیه جانسون: به حمایت اوکراین ادامه می‌دهیم

سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به تصمیم مسکو گفت: انگلیس و شرکای بین‌المللی آن در محکومیت اقدامات دولت روسیه در اوکراین متحد هستند و از کرملین می‌خواهند که جنگ را متوقف کند.

شبکه بی‌بی‌سی گزارش داد انگلیس تاکید کرده که قاطعانه به حمایت خود از اوکراین ادامه می‌دهد و اقدامات روسیه در این کشور را محکوم می‌کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم به نوبه خود اعلام کرد که به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد حمایت نظامی بیشتر از سوی کشورش طی روزهای آینده اطلاع داده است.

جانسون پس از تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین در توییتر خود نوشت: انگلیس از هیچ تلاشی برای اطمینان از اینکه اوکراینی ها منابع لازم در دفاع از کشورشان برابر روسیه را دارند، دریغ نمی‌کند.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که مقامات انگلیس عمداً با تداوم تأمین سلاح‌های مرگبار برای کی‌یف و هماهنگ کردن تلاش‌های این کشور با اعضای ناتو، اوضاع را در اوکراین تشدید می‌کنند.

این وزارتخانه با وضع تحریم‌های جدید علیه مقام‌های ارشد و کلیدی دولت انگلیس اعلام کرد، ورود نخست وزیر، وزیر خارجه، وزیر دفاع و سایر مقام‌های ارشد انگلیسی به روسیه ممنوع است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه