ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

آغاز بارش‌های سه روزه در کشور از امروز | وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از امروز به کشور خبر داد وگفت: بارش‌ها از غرب کشور آغاز و به‌تدریج تا مرکز ، شمال و جنوب غرب کشور گسترش می‌یابد.

آغاز بارش‌های سه روزه در کشور از امروز | وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق

«فریبا گودرزی» امروز یکشنبه درباره وضعیت آب وهوا گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور ابتدا در غرب‌ کشور بارش‌ها آغاز و سپس به جنوب غرب کشور گسترش پیدا می کند.

وی گفت: به تدریج بارش‌ها در روز دوشنبه (۵ اردیبهشت ماه) شدت و گسترش می‌یابد و به مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز جنوبی کشیده می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز (یکشنبه) در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و همچنین سواحل دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده خواهیم داشت. فردا استان‌هایی از جمله قزوین، البرز و تهران و غرب اصفهان، بارش‌ خواهند داشت و روز دوشنبه هم بارش‌ها در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه علاوه بر نوار غربی کشور، بارش‌ها در  استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، سواحل دریای خزر، نیمه غربی اصفهان و شمال استان فارس و حتی بوشهر هم بارش خواهند داشت.

وی گفت: برای روز سه‌شنبه بیشترین بارش‌ها به استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌ شرقی و غربی، لرستان و جنوب استان‌های همدان، زنجان، قزوین، شرق تهران و نیز غرب مازندران اختصاص دارد.

گودرزی افزود: امروز و فردا در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی هم چنین گفت: هشدار هواشناسی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی و افرایش رگبار باران و وزش باد شدید در غرب، مرکز و جنوب غرب کشور صادر شده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه