ارسال به دیگران پرینت

عقل :

راهی آسان برای در امان ماندن از زوال عقل

محققان در بررسی‌های خود به ساده‌ترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل پی برده‌اند.

راهی آسان برای در امان ماندن از زوال عقل

به نقل از دیلی‌میل، محققان در بررسی‌های خود دریافتند، داشتن احساس هدف در زندگی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

محققان شواهد هشت مقاله منتشر شده قبلی را بررسی کردند که شامل داده‌های بیش از ۶۲ هزار سالمند در سه قاره بود و دریافتند، هدفمندی با کاهش ۱۹ درصدی میزان اختلال شناختی قابل توجه بالینی مرتبط بود.

آن‌ها دریافتند هدف یا معنای بالاتر در زندگی به طور قابل توجهی با کاهش خطر زوال عقل و اختلالات شناختی مرتبط است. این سطح از اختلال شناختی به اندازه زوال عقل جدی نیست، اما خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

شواهد قبلی نشان می‌دهد که احساس هدف در زندگی ممکن است برای بهبودی از استرس مفید و با کاهش التهاب در مغز مرتبط باشد که هر دو ممکن است منجر به کاهش ریسک زوال عقل شوند.

این یافتنه‌ها همچنین نشان داد که به نظر نمی‌رسد خلق و خوی مثبت تأثیری بر خطر زوال عقل داشته باشد. جاشوا استات، نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه کالج لندن می‌گوید: «برنامه‌های پیشگیری از زوال عقل برای گروه‌های در معرض خطر که بر سلامت تمرکز می‌کنند، می‌توانند با اولویت دادن به فعالیت‌هایی که هدف و معنا را برای زندگی افراد به ارمغان می‌آورند، به جای فعالیت‌های لذت‌گرایانه که ممکن است خلق و خوی مثبت را افزایش دهند، جایگزین کنند».

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه