ارسال به دیگران پرینت

آرایش و زیبایی

۶+۱ راهکار برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

شاید اکنون زمان مناسبی برای پنهان کردن بعضی لوازم آرایشی باشد. کرم پودرهای سنگین با پوشانندگی بالا و سایه های دودی و سیاه یا رنگ های عمیق را لازم نخواهید داشت.

۶+۱ راهکار برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

در این فصل آزادی عمل بیشتری دارید. زیبایی آرایش­های تابستانی تحسین ­برانگیز است. رنگ­ های درخشان در کنار نور آفتاب پوست را تازه و جوان نشان می­دهد. تنها یک مشکل به چشم می­خورد! چگونه ظاهر خود را در طول یک روز داغ تابستانی تازه و سرحال نگه داریم. تعریق بالا و چربی پوست مانع از ماندگاری بالای آرایش خواهد شد. راهکارهای ما را در ادامه مطالعه کنید. حتم داریم کاربردی خواهند بود.

سلامت پوست را در اولویت قرار دهید

اول از همه، قبل از ورود به آموزش راه ­های کاربردی برای میکاپ تابستانی، باید بگوییم، پوست سالم زیباتر از پوستی آسیب دیده با چند لایه کرم پودر است. پوست­ های حساس، نسبت به آفتاب مستقیم و داغ تابستان واکنش­ های مختلفی دارند. برای جلوگیری از آسیب­ های آتی نور خورشید و اشعه­ های مضر آن ضد آفتاب را فراموش نکنید.

حتی اگر مرطوب کننده شما دارای SPF باشد و دسترسی به ضدآفتاب با SPF کافی نداشته باشید، به شدت توصیه می­شود از آن روی صورت و قسمت­ هایی که در معرض آفتاب قرار دارد استفاده کنید تا پوست شما در زیر آفتاب شدید آسیب نبیند. همچنین، در طول تابستان و هنگام آفتاب گرفتن استفاده از یک مدل روغن آفتاب یا روغن برنزه کننده برای شما ضروری است. فرمولاسیون این روغن ­ها که به روغن برنز معروف هستند به گون ه­ای است که از پوست در مقابل سوختگی شدید محافظت می­کند و از نفوذ عمیق اشعه­ های مضر خورشید به پوست جلوگیری می­کند.

زمانی که پوست خود را با ضدآفتاب مناسب پوشش دادید می­توانید به سراغ دیگر لوازم آرایشی خود بروید. همچنین برای انتخاب میزان SPF کافی برای پوست خود بهتر است این مقاله را بخوانید.

از آرایش کمتر استفاده کنید

به دلیل گرمای شدید بهتر است تا کیف آرایشی خود را سبک­ تر کنید. آرایش کمتر به معنای استرس کمتر در ناپدید شدن کرم پودر و پخش شدن سایه­ ها است. محصولات آرایشی که از آن استفاده می­کنید را تا حد امکان محدود کنید و از کاورکننده­ های قوی دوری کنید. راه تنفسی پوست در تابستان اهمیت زیادی دارد. همانطوری که شما گرمای شدید را تحمل نمی­کنید، پوست هم چنین حسی خواهد داشت. کرم پودر های سنگین به زودی ذوب می­شوند . منافذ پوست بازتر خواهند شد. کرم پودر ریخته شد و پوست پرتقالی چندان ظاهر دلچسبی نیست!

جای کرم پودر، کانسیلر را امتحان کنید

۶+۱ راهکار برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

توصیه کارشناسان پنهان کردن لکه­ ها است. از آنجایی که انواع کانسیلر صورت بافت سبک­ تر و چربی کمتری دارد، احتمال کمتری وجود دارد باعث تعریق شدید شود. تابستان و نور مستقیم خورشید به تنهایی برای نشان دادن درخشانی پوست کافی است.

کرم پودر سنگین خود را کنار گذاشته و لکه ­های قهوه ­ای روی بینی و حلقه ­های سیاه دور چشم را با کانسیلر محبوب خود کاور کنید. رنگ کانسیلر را به دقت انتخاب کنید. نباید تفاوت زیادی میان حلقه­ های زیر چشم و دیگر قسمت­ های صورت ایجاد شود. ما به دنبال یک بافت یکدست و درخشان هستیم. انتخاب با شماست؛ انواع مایع و جامد این محصول در بازار موجود است و شما می­توانید مطابق نیاز پوست خود انتخاب کنید.

پرایمر بزنید

پایه آرایشی همیشه مهم است. اگر یک پایه مناسب داشته باشید، بقیه راه را به راحتی طی خواهید کرد. پرایمر جهت پوشاندن منافذ به صورت صحیح و یکدست کردن پوست کاربردی است. قبل از زدن کرم پودر استفاده از آن را فراموش نکنید. این کار به سلامت پوست کمک می­کند. با این روش مواد آرایشی کمتری وارد منافذ باز می­شوند و امکان ایجاد جوش ­های زیرپوستی کمتر خواهد شد.

پودر را فراموش کنید

سعی نکنید با استفاده از یک لایه جدید پودر با درخشش و چربی باقی مانده از تعریق مقابله کنید. صورت در گرما عرق می­کند و سپس اکسیژن روی سطح پوست آزاد می­شود که رنگدانه ­های موجود در لوازم آرایشی را اکسید می­کند.

اکسید شدن کرم پودر منجر به تیره شدن آن به میزان ۱ تا ۲ درجه می­شود. در گرمای شدید در عرض نیم ساعت یا یک ساعت پس از آرایش، رنگ کرم پودر به طور قابل توجهی با رنگ اصلی آن متفاوت خواهد بود.

انواع مختلفی از دستمال­ های خشک می­توانند به شما در پاک کردن چربی اضافه از روی پوست کمک کنند. در واقع زمانی که چربی پوست و گرمای هوا باعث اکسید شدن کرم پودر می­شود باید از یک دستمال خشک استفاده کنید تا بتوانید ظاهر پوست را بهبود دهید. به دنبال محصولی باشید که به سرعت سبوم را بدون آسیب رساندن به آرایش جذب ­کند.

اسپری فیکس به جای پودر فیکس

۶+۱ راهکار برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

آرایش را با آب حرارتی یا اسپری فیکساتور مخصوص فیکس کنید تا طول عمر آرایش بیشتر شود. اسپری را از فاصله ۳۰-۴۰ سانتی متری بزنید تا مولکول­های آن به طور مساوی روی پوست پخش شوند. در فصل گرم اسپری فیکس عملکرد بهتری از پودر فیکس خواهد داشت. پودر فیکس به دلیل ذرات ریزی که دارد ممکن است به دلیل تعریق شدید کمی تغییر کند و نتواند آرایش را به درستی نگه دارد. قسمت­های لازم را با اسپری فیکس کنید و منتظر بمانید تا به درستی خشک شود.

توصیه ­هایی برای آرایش تابستانی

با فصل پیش روی کنید: بسیار مهم است که در هر فصل بتوانید از ویژگی­ های آب و هوایی برای زیباتر کردن خود استفاده کنید. آفتاب داغ تابستان منجر به تعریق و مرطوب شدن پوست خواهد شد. زمانی که قصد دارید در آفتاب روز از منزل خارج شوید تنها به زدن یک ضدآفتاب بدون رنگ احتیاج دارید. کرم پودر را کنار بگذارید تا شاهد ذوب و اکسید شدن آن نشوید.

رنگ­های شاین و قوی را امتحان کنید: ما شاهد وجود گل­های رنگارنگ در این فصل هستیم. رنگ­ های درخشانی مانند بنفش و زرد و آبی برای آرایش تابستانی عالی هستند. خط چشم­های زرد و یاسی به همراه یک سایه شاین ظاهر شما را بیش از هرچیز مشابه مدل­های فشن خواهد کرد. این کار را با دقت و ظرافت انجام دهید و فراموش نکنید متناسب با فرم چشم­ها آرایش دلخواه خود را داشته باشید. ریمل­ های رنگی عالی هستند. رنگ سرم ه­ای جذاب را برای چشم­ها امتحان کنید.

در آخر شما نیاز به یک شاین لب دارید. آخرین چیزی که برای یک آرایش تابستانی نیاز دارید یک ویتامینه لب است. شاین موجود در ویتامینه می­تواند صورت شما را شاداب و جوان­تر کند.

اکنون آماده هستید تا از یک روز گرم تابستانی بدون استرس از خراب شدن آرایش خود لذت ببرید.

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه