ارسال به دیگران پرینت

میزبانی مترو تهران از مسافران روزه دار

توزیع افطاری ساده میزبان مسافران روزه‌ دار

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ایستگاه‌های منتخب مترو تهران با اجرای برنامه‌های متنوع این ماه و توزیع افطاری ساده میزبان مسافران روزه‌ دار است.

  توزیع افطاری ساده میزبان مسافران روزه‌ دار

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ایستگاه‌های منتخب مترو تهران با اجرای برنامه‌های متنوع این ماه و توزیع افطاری ساده میزبان مسافران روزه‌ دار است.

سید محمد نقیب با بیان اینکه در لحظات ملکوتی اذان مغرب، در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران با افطاری ساده میزبان مسافران روزه‌دار هستیم، افزود: این برنامه از ابتدا تا پایان ماه مبارک در ایستگاه‌های میدان حضرت ولی‌عصر(عج)، میدان آزادی، امام خمینی(ره)، آزادگان، تئاتر شهر، قائم، کرج‌، گلشهر، فرهنگسرا، راه‌آهن، شاهد و تهران (صادقیه) برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: فضاسازی همه ایستگاه‌های مترو با استفاده از کتیبه‌های فرهنگی شامل آیاتی از قرآن کریم و متون فرهنگی با عنوان سی تدبر، سی تلنگر در معرض نگاه مسافران قرار گرفته است. همچنین در کنار گیت‌های ایستگاه‌های مترو با استفاده از طرح‌های گرافیکی در قالب کات استند، برخی از مشاغل سخت و همچنین افرادی که به دلایل شرعی امکان روزه گرفتن ندارند ولی حال روزه‌داران را مراعات می‌کنند به تصویر کشیده شده تا فرهنگ و فضیلت روزه‌داری و لذت عبادت ترویج شود. 

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، از نوسازی و تجهیز تعدادی از نمازخانه‌های ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان برنامه غبارروبی و تعویض فرش‌های فرسوده و همچنین تجهیز تعدادی از نمازخانه‌های ایستگاه‌های مترو انجام شد و مسافران می‌توانند در ساعات ملکوتی اذان ظهر و مغرب و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نماز جماعت ایستگاه‌های منتخب شرکت نمایند. 

وی ادامه داد: با همکاری و مشارکت فرهنگسرای مترو برنامه کرسی تلاوت با حضور قاریان ممتاز نوجوان در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، دروازه دولت و تئاتر شهر از ۲۰ تا ۳۱ فروردین‌ماه برگزار می‌شود و در ساعات اذان ظهر این قاریان به اجرای زنده تلاوت آیات کلام‌الله مجید و اذان می‌پردازند. 

نقیب به برپایی سه پایگاه مشاوره مذهبی نسیم بهشت، مسیر بندگی و پایگاه روان‌شناسی سایه مهر اشاره کرد و گفت: پایگاه مشاوره نسیم بهشت به‌منظور پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی در ایستگاه‌های تجریش، دروازه‌دولت، شهرری‌، امام خمینی (ره)، دروازه‌شمیران، بهارستان‌، شادمان، نوبنیاد، میدان جهاد، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، آزادگان، شهید کلاهدوز، میدان آزادی، میدان شهدا، تئاتر شهر، تهران (صادقیه)، ارم سبز، میدان صنعت و مهدیه از ۱۴ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برپا است و شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ به کارشناسان مربوطه مراجعه کنند. همچنین پایگاه مشاوره “مسیر زندگی” نیز در ایستگاه‌های قلهک، شریعتی، حسین‌آباد، قیطریه و شهید زین‌الدین از ۲۰ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت و از ساعت ۱۱ تا ۱۵ به‌منظور ارائه مشاوره در زمینه سؤالات دینی، مشاوره خانواده، مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی برپا می‌شود. 

وی افزود: پایگاه مشاوره روان‌شناسی سایه مهر با مشارکت معاونت امور جوانان وزارت ورزش جوانان در ایستگاه‌های صادقیه، ارم سبز، امام خمینی (ره)، شهید کلاهدوز، آزادی، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، مهدیه، شهدا، راه‌آهن و نوبنیاد از ۱۷ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ به ارائه خدمات می‌پردازد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه