ارسال به دیگران پرینت

حوادث روز

ماجرای جوان اهوازی که جان ساکنان ساختمان آتش گرفته را نجات داد

حتماً نباید سرباز باشی و در زمین خاکی دفاع کنی و یا در مستطیل سبز باشی و افتخار بیافرینی تا قهرمان مردم شوی، گاهی می‌توان سیاووش شد و از میان شعله‌های آتش گذشت تا نگذاری آب در دل همشهری‌های خودت تکان بخورد.

ماجرای جوان اهوازی که جان ساکنان ساختمان آتش گرفته را نجات داد

 حتماً نباید سرباز باشی و در زمین خاکی دفاع کنی و یا در مستطیل سبز باشی و افتخار بیافرینی تا قهرمان مردم شوی، گاهی می‌توان سیاووش شد و از میان شعله‌های آتش گذشت تا نگذاری آب در دل همشهری‌های خودت تکان بخورد.

خدا وقتی خیری برای بندگان خود بخواهد کن‌فیکون می‌‌کند تا وقتی ساختمانی آتش بگیرد همسایه آن را ورزشکاری قرار دهد که کوه‌نورد بوده و بتواند با اعتماد بر نفس زیاد و ایستادگی‌اش به دل حادثه بزند و همشهری‌های خود را از لهیب شعله‌های آتش نجات دهد.

میلاد مریدالسادات جوان اهوازی شب گذشته زمانی که طبقه پنجم یکی از مجتمع‌های مسکونی کوی زیتون کارمندی اهواز دچار آتش‌سوزی شد با حضور و تدبیر به‌موقع خود سبب نجات جان ساکنان آن ساختمان شد.

با میلاد تماس گرفتیم تا از ماجرای نجات همشهری‌هایش برایمان بگوید انتظار داشتم با آب‌وتاب براین داستان را تعریف کند اما..

زنگ آیفون تمام واحدها را زدم

 پس از سلام و احوالپرسی و بدون اینکه به خطری که کرده است شاخ و برگی بدهد گفت: من کاری نکردم اما چون کافه‌ام روبروی ساختمانی که آتش گرفت قرار دارد، با شروع آتش‌سوزی کرکره کافه را پایین آوردم و به‌سرعت خودم را به ساختمان رساندم، ازآنجایی‌که روز گذشته اغلب مردم روز طبیعت را در خارج از خانه‌های خود جشن گرفته بودند تقریباً خیابان خلوت بود.

 شدت گرفتن آتش دود سیاه و زیادی از ساختمان خارج می‌شد برای همین و پیش از رسیدن آتشنشانان اولین کاری که کردم زنگ آیفون تمام ساکنان ساختمان‌ را زدم و از آن‌ها خواستم از خانه‌های خود خارج شوند، بعد از آن برای احتیاط از آسانسور استفاده نکردم و از راه پله وارد طبقات ساختمان شدم.

به‌محض ورود به ساختمان شیر گاز تمام واحدهای مسکونی را بستم تا خدایی ناکرده انفجاری چیزی سبب شدت‌گرفتن آتش‌سوزی نشود و هم ساکنان آسیب نبینند.

دود سیاه و غلیظی راه‌پله را گرفته بود اما برخی از ساکنان از ترس در راه‌پله ساختمان مانده بودند، و برخی با استرس دنبال راه خروج بودند، آقایان با خیس کردن حوله و یا پارچه و گذاشتن آن روی صورت خود به‌سرعت منزل خود را از طریق راه‌پله‌ها ترک می‌کردند برخی از ساکنان پس از رسیدن آتش‌نشانان به‌وسیله بالابر به پایین ساختمان رساندند البته در اوایل آتش‌سوزی تعدادی از خانم‌ها و یکی دو تا از خانواده‌ها از طریق آسانسور از ساختمان خارج شدند.

کوهنورد بودنم خیلی به من کمک کرد

 از آقا میلاد سؤال می‌کنم چند نفر در این حادثه دچار دودگرفتگی شده و به بیمارستان منتقل شدند که به آن‌ها اکسیژن وصل کردند اما شما بدون اینکه صورت خودتان را بپوشانید وارد انبوه دود در ساختمان شدید آیا نترسیدید نفس کم بیاورید یا حالتان بد شود؟ پاسخ داد: بنده کوه‌نوردی می‌کنم و ازآنجایی‌که ورزش کوهنوردی شش‌ها را بزرگ و قوی می‌کند فرد کوهنورد نفس بیشتری نسبت به آدم‌های معمولی دارد.

سؤال می‌کنم یعنی اگر به این ورزش مشغول نبودید ریسک نمی‌کردید؟ پاسخ داد: قطعاً این‌طور نیست و باید به همشهری‌های خودم کمک می‌کردم اما کوهنورد بودنم خیلی به من کمک کرد در تمام طول مدتی که آتش‌نشانان داخل ساختمان بودند بنده نیز کنار آن‌ها کمک می‌کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهرماه سال گذشته نیز نوجوان 15 ساله به نام علی لندی در شهرستان ایذه نیز پس از آتش گرفتن منزل همسایه برای نجات جان دو خانم وارد ساختمان آتش‌گرفته شد که به دلیل سوختگی شدید و پس از دوهفته بستری در بیمارستان اصفهان جان خود را از دست داد.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه