ارسال به دیگران پرینت

لاوروف:

نفع و زیان روسیه از برجام | روسیه به دوستان خود خیانت نمی‌کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو به تهران و کاراکاس خیانت نمی‌کند و آمریکا در صورتی برجام را احیا می‌کند که موجب تنبیه روسیه شود.

 نفع و زیان روسیه از برجام  |  روسیه به دوستان خود خیانت نمی‌کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو به تهران و کاراکاس خیانت نمی‌کند و آمریکا در صورتی برجام را احیا می‌کند که موجب تنبیه روسیه شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای اخیر درباره خواسته‌های مسکو در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، کشورش منافع «خودخواهانه» را دنبال نکرده و به دوستانش خیانت نمی‌کند.

به نوشته پایگاه خبری «اینترفکس»، لاوروف در برنامه‌ای، درباره نفع و زیان روسیه از برجام گفت:‌ «ما در سیاست هرگز به دوستان خود خیانت نمی‌کنیم. ونزوئلا دوست ما است، ایران کشوری بسیار نزدیک به ما است. ثانیاً ما تقلب نمی‌کنیم. این آمریکایی‌ها هستند که رفتار متقلبانه دارند».

وزیر امور خارجه روسیه افزود، آمریکایی‌ها با خود می‌گویند: «خداوند کاراکاس را خیر بدهد، خداوند به همراه ایران باشد، بیایید وقت را تلف نکنیم و این برنامه (برجام) را احیا کنیم، البته فقط در صورتی که باعث تنبیه روسیه شود».

این مقام روس گفت: «آمریکایی‌ها به سمت عربستان سعودی، امارات و قطر می‌دوند و به‌دنبال نفت و گاز هستند و همه کشورها از جمله ایران و ونزوئلا به روشنی می‌گویند درخصوص ظهور مشارکت‌کنندگان جدید در بازار نفت همه ما به چارچوب اوپک پلاس متعهد هستیم که طبق آن سهم هر شریک بر اساس اجماع، مورد بحث و توافق قرار می‌گیرد».

لاوروف در ادامه گفت: «تا به اینجای کار، دلیلی نمی‌بینم که باور کنم این مکانیسم به نحوی از بین برود. هیچکس از چنین چیزی نفع نمی‌برد».

درگیری‌ها در اوکراین در حالی وارد چهارمین هفته شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی به مناسبت سالگرد الحاق شبه‌جزیره کریمه گفت: «جمهوری‌های دونباس قربانی دولت اوکراین شده بودند. هدف عملیات روسیه در اوکراین رها کردن دونباس از این نسل‌کشی است».

رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • یک ایرانی ارسالی در

      ما درکنارروسیه وروسیه درکنارما میماند؛به شرکای خودخیانت نمیکنیم هرچنددرمواقعی اززمان کوتاهیهایی ازامثال روسیه وچین دیده ایم امّا ماکوتاهی نمیکنیم وبه چین وروسیه خیانت نمیکنیم ،مواضع مامحکومیّت زلنسگی خائن وفاسدوقماربازوتوطئه گراست؛واروپاوایالات متحده ی آمریکا درپی تفرقه وتوطئه بین ما وروسیه وچین نباشند وبجای این فرافکنیهاتحریمها رابکلّی برداردوبه برجام برگردد@!‌

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه