ارسال به دیگران پرینت

ترکیه | جنگ | روسیه

چاوش‌اوغلو: افزایش امید برای آتش‌بس در اوکراین

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن آمادگی برای میزبانی دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین گفت، امید برای آتش‌بس میان دو کشور افزایش یافته است.


چاوش‌اوغلو: افزایش امید برای آتش‌بس در اوکراین

چاوش‌اوغلو در نشست خبری با «دیمترو کولبا» همتای اوکراینی با اشاره به سفرش به کی‌یف و مسکو گفت: «امید ما برای رسیدن به آتش‌بس افزایش یافته است».

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «ما این آمادگی را داریم که میزبانی نشستی میان روسای جمهور اوکراین و روسیه را تقبل کنیم».

او همچنین گفت: «گام‌های زیادی را برای ایجاد تضمین در زمینه ثبات منطقه و آتش‌بس در اوکراین برداشته‌ایم. اوکراین نشان داده نسبت به روسیه تمایل بیشتری برای انجام مذاکرات دارد».

چاوش‌اوغلو افزود: «باید اقداماتی برای ایجاد گذرگاه ایمن برای شهروندان غیرنظامی در اوکراین، به‌ویژه در شهر ماریوپل انجام گیرد».

این مقام ترکیه‌ای درباره احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او گفت: «اگر مبنایی برای توافق بر مسائل موجود شکل گیرد و موجب نزدیکی دو کشور شود، احتمال دیدار روسای جمهور وجود خواهد داشت».

 نشریه «فایننشال تایمز» اعلام کرد مذاکره‌کنندگان روس و اوکراینی طرحی پانزده بندی برای مصالحه را به بحث گذاشته‌اند.

به نوشته کانال تلگرامی شبکه «راشا تودی»، یکی از مشاوران رئیس جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) گفته است، توافق بر سر معاهده صلح با روسیه ممکن است بین چند روز تا یک و نیم هفته طول بکشد.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد اما مسیر مذاکرات دشوار است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه