ارسال به دیگران پرینت

کلاهبرداری‌های رایج در ایام نوروز

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا در ایام تعطیلات نیزآماده خدمت رسانی به مسافران نورزی است،گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک و همچنین دریافت مشاوره با شماره تلفن سراسری ۰۹۶۳۸۰تماس حاصل نمایند.

کلاهبرداری‌های رایج در ایام نوروز

رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حراج‌های نوروزی گفت: شهروندانی که قصد خرید در حراج‌های اینترنتی نوروزی را دارند باید دقت و توجه لازم را داشته باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیافتند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان روز شنبه ۲۸ اسفند گفت: روزهای منتهی به نوروز و تکاپوی شهروندان در خرید لوازم مورد نیاز و بلیط‌های نوروزی فرصت مناسبی را برای سوء استفاده‌گران و سودجویان فراهم کرده تا به واسطه شگردهای مختلف در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری و سرقت مال غیر کنند. این افراد با استفاده از عدم آگاهی مردم اقدامات شوم خود در فضای مجازی را دنبال می‌کنند، به همین دلیل کاربران بایستی از فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند، خرید کنند و نکات مربوط به امنیت درگاه‌های بانکی را جدی بگیرند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند، ادامه داد: با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی که در بالا یا پایین سایت قرار دارد، صفحه مجوز مربوطه قابل مشاهده خواهد بود، لذا پس از اطمینان از اصلی بودن سایت مد نظر اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی برای هر گونه خرید اینترنتی نمایید.

سرهنگ جلیلیان در بخش دوم توصیه‌های خود درگاه‌های بانکی برای پرداخت مبلغ خرید را توضیح داد و اظهار داشت: شهروندان باید مراقب باشند تا در هنگام پرداخت وجه خریداری شده به سایت‌های فیشینگ ارجاع داده نشوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فیشینگ کپی دقیق رابط گرافیکی وب‌گاه بانکی است که با ورود کاربر به این صفحه جعلی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از سوی فیشرها به سرقت می‌رود، مطرح کرد: راه تشخیص سایت‌های فیشینگ یا جعلی بانک در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت//: https ذکر شده باشد.

سرهنگ جلیلیان تغییر رمز اول بانکی را در این برهه ضروری خواند و اظهار کرد: شهروندان در خریدهای نوروزی خود بهتر است رمز اول بانکی خود را به صورت هفتگی تغییر داده و با ورود به درگاه‌های بانکی در بستر فضای وب، از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند تا مانع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود شوند.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا در ایام تعطیلات نیزآماده خدمت رسانی به مسافران نورزی است،گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک و همچنین دریافت مشاوره با شماره تلفن سراسری ۰۹۶۳۸۰تماس حاصل نمایند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه