ارسال به دیگران پرینت

شیوه جدید کلاهبرداری به وسیله واتساپ

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از شیوه جدید کلاهبرداری به وسیله واتساپ خبر داد.

شیوه جدید کلاهبرداری به وسیله واتساپ

یک گروه کلاهبرداری با تماس تلفنی و تقلید صدای برخی مسئولین توسط نرم افزارهای کامپیوتری و مجازی، افراد و همشهریان را به سمت افشای اطلاعات خود سوق می‌دهند.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، گفت: کلاهبرداری تلفنی سابقه طولانی دارد و همواره اشخاص سودجو با استفاده از وعده‌های کذب به روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او افزود: این روزها شاهد هستیم که این قبیل کلاهبرداری‌ها به بستر واتساپ نقل مکان کرده و در این عرصه با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای تقلید صدا شهروندان را فریب داده و به شکلی نشان می‌دهند که منتخب یک جشنواره بوده و با یکی از مسئولین نیز صحبت می‌کنند.

سرهنگ رجبی با اشاره به سوءاستفاده سودجویان از نرم افزار واتساپ اظهار کرد: این‌گونه کلاهبرداری بواسطه اینکه در بستر واتساپ رقم می خورد، به خوبی برای شهروندان قابل تشخیص نیست و بعضا شاهد هستیم شهروندان فریب این افراد سودجو را می‌خورند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد:  در مسیر مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها در وهله اول آموزش‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا به مردم داده شود و همچنین بسترهایی تدارک دیده شده تا در صورت رصد این قبیل کلاهبرداری‌ها، برخوردهای لازم انجام پذیرد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به برخی پرونده‌ها در این عرصه گفت: مهم‌ترین عامل پیشگیری در این زمینه هوشیاری مردم است. متاسفانه در برخی پرونده‌ها امروز شاهد هستیم مردم به راحتی رمز پویای خود را نیز در اختیار مردم قرار داده‌اند.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه