ارسال به دیگران پرینت

رئیس بنیاد مستضعفان:

۱۷ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می شود

بیرجند- رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع ۱۷ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی طی هفته جاری خبرداد.

۱۷ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می شود

 پرویز فتاح سه شنبه شب در نشست جمع بندی سفر به خراسان جنوبی اظهار کرد: با خراسان جنوبی آشنا هستیم و در این دولت ارتباط دولت با استان نزدیک تر شده است.

وی با بیان اینکه چهره استان نسبت به ۲۰ سال گذشته متحول شده است، بیان داشت: هنوز هم کمبودهایی وجود دارد و باید از فرصتی که در این دولت برای استان وجود دارد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید همه پیگیری کنند از این ارتباط استفاده شود تا استان از محرومیت خارج شود، گفت: در سفر به این استان نکاتی برای املاک بود که مصوبه گرفتیم و گره‌هایی نیز باز شده است.

وی بیان داشت: ذهنیت درستی نیست که اعلام شده درآمد فروش املاک بنیاد مستضعفان از استان بیرون رفته چرا که بیشتر از درآمد هم هزینه شده است.

واگذاری زمین رایگان برای اجرای طرح مسکن ملی

وی عنوان کرد: در راستای گره گشایی از کار مردم برای اهالی موسویه تقریباً زمین‌ها را رایگان کردیم.

فتاح با بیان اینکه امروز در حوزه املاک بنیاد چند تصمیم گرفتیم، بیان داشت: زمین ۲۰۸ هکتاری حاشیه شهر اسدیه با مصوبه وارد محدوده می‌شود و برای ساخت نهضت مسکن ملی ما سهم مان را رایگان در اختیار استان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بنیاد دو قطعه زمین در شمال و جنوب بیرجند دارد، بیان داشت: زمین شمالی ۵۰ هکتار و جنوب ۱۴۰ هکتار است که گفتیم وارد محدوده کنید و رایگان در اختیار نهضت ملی مسکن بیرجند قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر باز هم زمین عام‌المنفعه وجود دارد و مورد نیاز استان باشد حاضریم کمک و آن را واگذار کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه نگاه ما منافع اقتصادی بنیاد نیست بلکه به نفع استان اقدامات را انجام می‌دهیم، بیان داشت: حاضریم در استان خراسان جنوبی در راستای اشتغال‌زایی و توانمند سازی سرمایه گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: برای مسکن محرومین سهم استان از ۵۵۰ واحد به هزار واحد رساندیم که تقسیم آن بین شهرستان‌ها با استاندار خواهد بود.

وی ادامه داد: برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و همچنین میلگرد و سیمان را هم رایگان می‌دهیم.

فتاح افزود: برای مددجویان بهزیستی خانوارهای دارای دو معلول به بالا ۳۵۰ واحد سهم استان است که همه آن را بنیاد مستضعفان خواهد ساخت.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای مددجویان کمیته امداد نیز ۸۵ واحد اعلام شده که ساخت آن را تقبل می‌کنیم.

به گفته وی در مجموع ۱۵۰۰ واحد مسکن برای محرومان خراسان جنوبی را تقبل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در نیروگاه قاین یک اختلاف حقوقی قبل از حضور بنده بوده که رأی هم به نفع بنیاد داده شده است، بیان کرد: بنیاد مبنا بر توسعه این نیروگاه دارد که اگر رأی جاری شود حاضر به سرمایه گذاری هستیم و دیگر مشکل برق نخواهید داشت و حتی صادرات خواهید کرد.

وی گفت: حاضریم سهم وزارت نیرو را خریداری کنیم و نیروگاه را توسعه بدهیم.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تسهیلات به خراسان جنوبی

وی از اختصاص ۱۷ هزار بسته معیشتی به خراسان جنوبی خبر داد و افزود: برای ۶ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد درمیان نزدیک ۳ میلیارد به حساب خانوارها واریز می‌شود.

وی بیان داشت: توافقی با بنیاد مسکن کردیم که اگر بنیاد قیر بیاورد کمک می‌کنیم برای آسفالت راه‌های مناطق دور افتاده و محرومی که استانداری اعلام کند.

وی با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه درمیان هزینه کرده‌ایم، گفت: از این میزان ۶۰ میلیارد اعتبار نقدی و ۳۰ میلیارد تسهیلات بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تسهیلات دیگر برای شهرستان درمیان در نظر می‌گیریم افزود: ۶۰ میلیارد تسهیلات نیز برای شهرستان‌های دیگر خراسان جنوبی در راستای اشتغال و معیشت اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه اکید به مردم‌داری دارند، گفت: اگر مردم را از دست بدهیم همه چیز ما نادرست است.

وی بیان کرد: نباید بگذاریم دشمنان مردم را از حکومت جدا کنند.

وی افزود: خیلی به مردم در مسائل اقتصادی فشار آمده اما اعتقاد شأن به نظام را از دست نداده‌اند، باید امید را در دل مردم زنده کنید.

فتاح گفت: نباید سفرها طولانی مدت شود تا مسائل زیاد شود گره باید از کار مردم باز شود.

وی گفت: در راستای حل مشکلات مردم ما بازدارنده نباشیم و خودم و شما را به وفاداری به نظام توصیه می‌کنم.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان داشت: با راحت طلبی نمی‌شود گره از کار مردم باز کرد باید در میدان باشیم و ایثار کنیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه