ارسال به دیگران پرینت

بایدن:

نیروهای ما برای جنگیدن در اوکراین به اروپا نمی‌روند

رئیس جمهور آمریکا پس از نشست مجازی گروه هفت درباره تحولات اوکراین گفت: نیروهای ما درگیر درگیری با روسیه در اوکراین نیستند و نخواهند بود. نیروهای ما برای جنگیدن در اوکراین به اروپا نمی روند.

نیروهای ما برای جنگیدن در اوکراین به اروپا نمی‌روند

 «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از نشست مجازی گروه هفت که به صورت فوق العاده درباره تحولات اوکراین برگزار شد، سخنرانی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مسئولیت کامل حمله به اوکراین را بر عهده دارد.

بایدن در ادامه افزود: روسیه به دلیل حوادث اخیر اوکراین با عواقب مواجه خواهد شد. پوتین متجاوز است. پوتین این جنگ را انتخاب کرد و اکنون او و کشورش عواقب آن را متحمل خواهند شد.

جو بایدن در ادامه گفت که در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، نیروهای بیشتری را به آلمان اعزام می‌کند، اما تاکید کرد که نیروهای آمریکایی به خود اوکراین اعزام نخواهند شد.

بایدن گفت: «نیروهای ما درگیر درگیری با روسیه در اوکراین نیستند و نخواهند بود. نیروهای ما برای جنگیدن در اوکراین به اروپا نمی‌روند، بلکه برای دفاع از متحدان ناتو و اطمینان بخشیدن به آن متحدان در شرق به اروپا می‌روند.»

بایدن بار دیگر تاکید کرد: ایالات متحده برای حفاظت از هر وجب از خاک ناتو و عمل به تعهدات خود در ماده ۵ برای دفاع از متحدان خود در برابر تشدید تجاوزات روسیه، مبارزه خواهد کرد.

جو بایدن در ادامه افزود: شرکت‌های نفت و گاز ایالات متحده «نباید از این شرایط سوءاستفاده کنند»، چون نگرانی‌هایی زیادی درباره افزایش قیمت انرژی در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: در صورت لزوم بشکه‌های اضافی نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا را آزاد خواهد کرد، زیرا دولت او صنعت انرژی را از نزدیک زیر نظر دارد.

بایدن ادامه داد: «من هر کاری که در توانم باشد انجام خواهم داد تا دردی را که مردم آمریکا در پمپ بنزین احساس می‌کنند، محدود کنم، اما این تجاوز نمی‌تواند بی پاسخ بماند.»

جو بایدن بر اهمیت مقابله آمریکا و متحدانش در برابر روسیه تأکید و گفت: مانورهای نظامی ولادیمیر پوتین در اوکراین آزادی را در همه جا تهدید می‌کند. تصمیم ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین از لحاظ اقتصادی و استراتژیک برای روسیه هزینه سنگینی خواهد داشت، زیرا آمریکا و متحدانش تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعلام کرده اند.

بایدن گفت: پوتین در صحنه بین‌المللی منفور خواهد بود. وقتی تاریخ این دوران نوشته شود، انتخاب پوتین برای انجام یک جنگ کاملاً غیرقابل توجیه با اوکراین، روسیه را ضعیف‌تر و بقیه جهان را قوی‌تر خواهد کرد.

پس از پایان سخنان بایدن، او به چند سوال خبرنگاران نیز پاسخ داد.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد در آینده نزدیک با ولادیمیر پوتین صحبت کند، گفت: «من هیچ برنامه‌ای برای گفتگو با پوتین ندارم.»

خبرنگار دیگری از بایدن پرسید که آیا ایالات متحده از چین که به طور سنتی خود را با روسیه همسو می‌کند، درخواست همراهی با غرب و انزوای پوتین را خواهد داشت و بایدن گفت: «در حال حاضر نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم.»

 

منبع : مهر
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اوکراین ورئیس جمهور یهودی خائنش به خاطر برهم زدن برجام حمال ومزدور اسرائیل شد که بین امریکا و روسیه رو برهم بزنه تا برجام فرو بپاشه ،سزای اوکراین خائن ورئیس جمهور یهودیش همینه.درود بر جناب پوتین جوانمرد وفردین منطقه.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه