ارسال به دیگران پرینت

مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌‎ای روسای جمهور امریکا و روسیه

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در گفتگو با "اسپوتنیک" گفت که گفت و گوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از ۵۰ دقیقه به پایان رسید.

مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌‎ای روسای جمهور امریکا و روسیه

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در یک مکالمه تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کردند.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در گفت و گو با خبرنگاران گفت که گفت و گوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از 50 دقیقه به پایان رسید.

بر اساس اعلام کرملین، هدف از این مکالمه تلفنی پیشنهاد راهی برای کاهش تنش‌ها بین روسیه و غرب در خصوص اوکراین بوده است.

پوتین در این تماس تلفنی به بایدن درباره اصول کلیدی اسناد ارائه شده قبلی درباره امنیت توضیح داد و افزود که روسیه خواستار توافقات الزام آور قانونی در زمینه ضمانت‌های امنیتی است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین خطاب به بایدن گفت که تحمیل تحریم‌ها علیه کشورش اشتباهی سنگین محسوب می‌شود.

از سوی دیگر «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید درباره مکالمه تلفنی 50 دقیقه ای بایدن با پوتین گفت: بایدن در این تماس تلفنی خطاب به پوتین گفت که اگر روسیه حملات بیشتری علیه اوکراین ترتیب دهد، آمریکا و متحدان و شرکای آن قاطعانه پاسخ خواهند داد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین خطاب به پوتین تاکید کرد که پیشرفت اساسی در این گفت‌وگوها تنها در فضای کاهش تنش‌ها می تواند بدست آید.

این دومین گفتگوی رهبران دو کشور طی یک ماه گذشته است. پیش از این، پوتین و بایدن در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر ماه) در ارتباطی ویدئویی حدود دو ساعت با یکدیگر مذاکره کردند. روند کنونی اوضاع پیرامون اوکراین؛ روابط دوجانبه، امنیت سایبری و امکان احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران، از جمله موضوعات مورد بحث روسای جمهوری روسیه و آمریکا بود.

 

آندری کارتاپولوف:

موافقت پوتین با تشکیل سامانه دفاع هوایی مشترک بین روسیه و تاجیکستان

رئیس‌جمهور روسیه توافقنامه بین روسیه و تاجیکستان برای تشکیل یک سامانه پدافند هوایی یکپارچه منطقه‌ای را امضا کرد.

موافقت پوتین با تشکیل سامانه دفاع هوایی مشترک بین روسیه و تاجیکستان
 

«آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه گفت که این توافق به طور کامل منافع روسیه را تامین می‌کند و تاثیر مثبتی در تضمین امنیت نظامی دو کشور خواهد داشت.

با این توافقنامه، تاجیکستان به سیستم یکپارچه دفاع هوایی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ملحق خواهد شد که به تقویت پدافند هوایی منطقه کمک می‌کند.

 

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که توافق بین روسیه و تاجیکستان برای ساخت یک سیستم دفاع هوایی منطقه‌ای یکپارچه، در راستای افزایش کارآیی حل مشکلات پدافند هوایی در منطقه است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه