ارسال به دیگران پرینت

محمدصادق معتمدیان:

دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی منطقه را تقویت می‌کند

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رئیس جمهور به دنبال تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه است.

دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی منطقه را تقویت می‌کند

محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در دیدار با علی تتر توفیق استاندار دهوک اقلیم کردستان عراق، افزود: دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت دیپلماسی منطقه‌ای با کمک استانداران مناطق مرزی کشور است.

وی با تاکید بر نگاه ویژه دولت بر گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و نقش استان‌های مرزی در این زمینه اظهار کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران به استانداران دستور داده است که دیپلماسی منطقه‌ای را فعال کنند.

معتمدیان با اشاره به اینکه دولت در این زمینه اختیاراتی به استانداران داده است، گفت: اگر پیش از این استانداران با حکم وزیر کشور منصوب می‌شدند در این دوره با رأی اعتماد دولت به روی کار می آیند تا مجری سیاست‌های دولت باشند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های دولت برای شتاب بخشیدن به روند توسعه مناطق مختلف کشور افزود: سال آینده صندوق عدالت و توسعه در استان‌های ایجاد شده و استفاده از اعتبارات این صندوق با نظر استانداران صورت خواهد گرفت و این مسئله موجب خواهد شد سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را به صورت منطقه‌ای و استانی با کشورهای همسایه دنبال کنیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه خواهان توسعه ارتباطات ترانزیتی با اقلیم کردستان عراق هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان استفاده از اقلیم کردستان عراق و مرزهای منطقه "زاخو" برای ترانزیت کالا به کشورهای مختلف است.

استاندار دهوک نیز در این دیدار بر تقویت ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه تأثیر گذار و ارزشمند برای اقلیم کردستان عراق است.

تتر توفیق با اشاره به اینکه ارتباطات تجاری استان دهوک با جمهوری اسلامی ایران مطلوب است، اظهار داشت: امروز کالاهای ایرانی در استان دهوک به وفور دیده می‌شوند و مشتریان بسیاری دارد.

وی در پایان صحبت‌های خود خطاب به مقامات ایرانی حاضر در نشست، گفت: درهای دهوک برای جمهوری اسلامی ایران باز است و ما همه همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه