ارسال به دیگران پرینت

بنزین | موصل عراق | پمپ‌های بنزین

کمبود بنزین در موصل عراق | صف های شلوغ در برابر پمپ‌های بنزین

بنزین استان نینوا به کردستان عراق قاچاق می شود. بنزین و سوخت در کردستان عراق گرانتر است.

کمبود بنزین در موصل عراق | صف های شلوغ در برابر پمپ‌های بنزین

مردم شهر موصل عراق برای پر کردن باک خودروهای خود ساعت ها در صف ایستادند. مقامات از کمبود بنزین به خاطر قاچاق این محصول به اقلیم کردستان می‌گویند.

در هفته گذشته صف‌های طولانی در برابر ایستگاه های بنزین در شهر موصل و دیگر مناطق استان نینوا تشکیل شد.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه از استقرار سربازان در برخی از ایستگاه های بنزین خبر دادند تا از بروز خشونت جلوگیری کنند. بسیاری از شهروندان موصل و استان نینوا از کمبود بنزین خشمگین و عصبانی هستند.

"عبدالخالق الموصلی" راننده تاکسی که از این شرایط شاکی بود، گفت: "زندگی ما در صف ها می‌گذرد و این موضوع روال کار ما شده است".

دولت برای بنزین در نینوا سوبسید پرداخت می‌کند تا هر لیتر بنزین حدود 500 دینار (0.33 سنت آمریکا) به فروش برسد. با این وجود کمبود بنزین مکررا در نینوا دیده می‌شود.

در اقلیم کردستان عراق قیمت بنزین دو برابر هزینه آن در استان نینوا است.

شهروندان شهر موصل عراق برای پر کردن باک خودروهای ساعت ها در صف‌های شلوغ یستادند. بنزین در استان شمالی نینوای عراق کم شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

"نجم الجبوری" فرماندار نینوا روز پنجشنبه گفت که "اطلاعات" حکایت از کمبود بنزین به دلیل "قاچاق" به کردستان دارد.

او به شبکه تلویزیونی محلی گفت که به نیروهای امنیتی دستور داده که "که بررسی‌های خود در پست های بازرسی را برای جلوگیری از خروج بنزین از استان تشدید کنند".

"احسان موسی غانم" معاون آژانس عراق در توزیع فراورده های نفتی به خبرگزاری فرانسه گفت: استان نینوا بیش از 2 میلیون لیتر بنزین در روز سهمیه دارد که "بیشترین سهم پس از بغداد" است.

وی گفت: قیمت بنزین در منطقه کردستان 40 درصد بالاتر از استان های دیگر عراق است و همین امر بر نینوا فشار آورده و بسیاری از شهروندان کردستان برای پر کردن باک خود به نینوا می‌آیند.

عراق دومین تولید کننده بزرگ در اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) است. صادرات بیش از 3.5 میلیون بشکه در روز بیش از 90 درصد درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه