ارسال به دیگران پرینت

کنسرت | سویه جدید کرونا | اومیکرون

سویه جدید کرونا فقط در کنسرت فعال نیست!

اگر این روزها خبرهای مرتبط به بیماری کرونا را دنبال کرده‌باشید، حتما می‌دانید که با وجود گستردگی واکسیناسیون عمومی ‌برضد این بیماری، آمار مبتلایان به دلیل ورود سویه جدید کرونا موسوم به «امیکرون» به شدت بالا رفته‌است.

سویه جدید کرونا فقط در کنسرت فعال نیست!

اگر این روزها خبرهای مرتبط به بیماری کرونا را دنبال کرده‌باشید، حتما می‌دانید که با وجود گستردگی واکسیناسیون عمومی ‌برضد این بیماری، آمار مبتلایان به دلیل ورود سویه جدید کرونا موسوم به «امیکرون» به شدت بالا رفته‌است.

این همه‌گیری شدید و سریع به گونه‌ای بوده‌است که در طول تنها چند روز، نقشه کرونایی کشور تغییر کرد و ناگهان تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی به شدت افزایش یافت و وزیر بهداشت ‌رسما از ورود کشور به پیک ششم این بیماری خبرداد.

این وضعیت همزمان شده‌است با بسیاری از رویدادهای مهم هنری از جمله جشنواره‌های فجر که در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و برای برگزاری آنها تدارکات وسیعی اندیشیده شده‌است. در صورتی‌که گسترش سویه جدید کرونا با همین شتاب ادامه داشته‌باشد، ممکن است این جشنواره‌ها با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای برگزار شود. اولین مشکل برای جشنواره تئاتر فجر پیش آمد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی‌که برای برگزاری نشست با اعضای دبیرخانه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به محل این دبیرخانه رفته‌بود، بعد از این‌که گزارش ارائه شده رئیس و دبیر این جشنواره را شنید و آن را خوشحال‌کننده توصیف کرد، خطاب به آنها گفت اعتماد کامل دارد امسال این رویداد بزرگ نمایشی به خوبی پیش خواهدرفت، یک خبر نه چندان خوشحال کننده هم به آنها داد.

اسماعیلی که عضو ستادملی مقابله با کروناست، در این نشست گفت: در فضای کنونی، تصمیم‌گیری درباره برگزاری جشنواره‌ها به صورت حضوری دشوار است اما با موافقت اعضای ستاد مقرر شد چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ۳۰ درصد ظرفیت تماشاگر برگزار شود.

حالا باید منتظر بود و دید آیا برگزاری دیگر جشنواره‌ها، جایزه‌ها و برنامه‌های رسمی ‌و ملی مانند جشنواره‌های فیلم، موسیقی، تجسمی ‌و شعر فجر، جایزه جلال آل‌احمد و جایزه کتاب‌سال جمهوری‌اسلامی‌ نیز در این مدت تحت تأثیر کرونا قرار خواهد گرفت یا نه؟

اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این که کنسرت‌های موسیقی بدون هیچ مشکل و محدودیتی به کار خود ادامه می‌دهند. این تناقض عجیب در تصمیم‌گیری مسؤولان در مدیریت کرونا، مشکلی است که از همان ابتدای ورود  این بیماری به ایران وجود داشت و هنوز هم ادامه دارد.

برای مثال روز سه‌شنبه برگزاری دیدار تیم‌ملی ایران و لبنان در ورزشگاهی که سرپوشیده نیست، بدون تماشاگر اعلام شده‌است اما همان روز در تالارهای وزارت کشور و همایش ایرانیان که سربسته هم هستند، امید حاجیلی و حامی‌کنسرت دارند. برنامه‌ریزی کنسرت‌های خوانندگان مختلف در شهرهای مختلف کشور در روزهای آینده تا اوایل اسفند انجام شده‌ است و با رفتن به داخل سایت‌های فروش بلیت می‌توان متوجه شد، فروش در همین شرایط با فاصله تنها یک صندلی از هم درحال انجام است. ما البته امیدواریم هیچ مشکلی برای هیچ رویداد هنری از جمله کنسرت‌ها پیش نیاید و هنرمندان موسیقی بتوانند به راحتی کنسرت بدهند و پول خوبی هم نصیبشان شود. هرچند به نظر می‌رسد اولویت سلامت مردم در این میان از یاد رفته‌ است و باید در این خصوص تصمیمی مقتضی گرفت.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه